Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 4219 ggr
inisklo
2010-03-04 09:46
0

Helt underbart

Inte,att jag är sjukpansonär sen nån år tillbaks,men det har underlättat mitt liv.

Underbart är,att jag hittade till ER,förstå mig bätre o bätre nu..har på kort tid blivit mer öppen innombors på "riktigt"sätt..har lättare vara mig sjäv så som jag verkligen är.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ som jag har kämpat år efter år efter år…o undrat varför jag mår så som jag mår…varför har all problematik "hamnat"hos mig varför just jag har all värdes promlem osv osv

I min omgivin ingen har förståt,att det är inte,att jag bara ville vissa saker…..(nu gråter jag….ursäkta)..att jag bara ville skrika,gråta höja rösten,vara envis,köra mitt,prata..o..prata,att jag ville vara ledsen,arg,osv osv Ni förstå…..

Jag har betalat högt pris av den glädjen o friheten o allt annat skön som jag har idag…MITT LIV

Jag har betalat detta av min,kropp min själ o än i dag är det människor som tror,att jag fattar ingentig om livet,att jag är deras dörr matt alltid,soppåsen som man kan spy allt o lite till.

Att jag kommer alltid stå i deras sidan o ställa upp för dom…. krypa o be om ursäkt,att jag sa si o så,att jag har reager fel..att..att..att..  osv osv,att just jag har allt ..allafall fel..så att säga.

min problematik har börjat så här så mycke som jag kan komma i håg just nu o jag skriver inte så detaljerat:

ut nutjat av män innan jag har börjat skolan

övervikt får fart 

militär uppfustran av pappan som var  period alkoholist mycke "stryk"

svårigheter alla år i skolan,att lära exc.läsa,skriva,räkna

alla år i skol tiden mobbning mot mig inte bara med ord.

Unga år alkohol med i bilden,misshandlat av "älsklig"inte bra av en o samma(en i taget..höh..

Svårigheter i relationer,själmods tankar dyker upp o lämnar mig inte

Har börjat jobba innan jag fyllde 15år…

Flyttat till Sverige

Jobbat många år mer svårigheter..hjälp av kurator

Gift mig skild mig har haft sambo förh.skilt där också

Stor önskan att bli mamma som jag aldrik blev,en av mina störste sorg i livet.

Svåra vikt o alkohol problem vissa period har kryddat mitt liv..o jag har haft runt mig också typ proplem människor hela mitt liv

Ångesten har alltid varit vardaglika besökare

Många av mina vänner o bekantta lämnat mig…dött…samt mina föräldrar….Typ osamms med bror o syster min o många andra"vänner"

Jag har alltid försök mitt bästa att säga så mår jag o känner osv..oftas fick jag höra,att du är för känslig,du tänker för mycke..o jäk-jää säger jag bara.

Jag ville ta reda på varför jag …..inte dom…har alltid trott att alla andra är klogare än jag kan prata o förstå bätre osv

Fast jag vet ingen som åratal har jobbat mig sig så mycke,att veta varför man mår som man mår som jag…alltså i min omgivin fast monga skulle behöva det.Som sakt dom hadde mig..

Jaa-jaa o mycke annat som har spelat stor roll i mitt liv inte bara"skit"

Är jag inte efter allt detta värt,att säga VAR JAG TYCKER O TÄNKER ÄR JAG INTE VÄRT,ATT HA ETT BRA LIV RESTEN AV MITT LIV?HAR JAG INTE RÄTT ATT VÄLJA.

Tack snälla ni,att ni har get ännu mer styrka till mig var jag hadde innan.Jag har mins 3 års tid märk,att jag är helt jäkla rätt väg att  vadra pläääääää nu gråter jag igen….

Kan inte skriva nåntig mer är helt slut,men jag piknar till när jag går ut med mina vänner.. hundar men  först ska jag samla mig lite

Trots allt är jag såååååååå LYCKLIG  I DAG ATT JAG KAN  GÅ RAK I RYGGEN O VARA STÅLT ÖVER MIG SOM MED MÄNNISKA O KVINNA O INISKLO

JAG ÄR SÅ STÅLT ÖVER ALLA MÄNISKOR HÄR O ANDRA SAJT SIDOR SOM JAG " SURRAR "SOM ÄR TILL VARANDRA SOM GÖR LIVET LITE LÄTTARE ATT "GÅ" SOM KAN GE LITE O LITE TILL PEPP-PEPP OSV

TACK ATT DU LÄSTE ALLT O FÖRSÖKER FÖRTÅ MIG.TACK..O HA NU EN JÄTTE BRA DAG FÖR DET TÄNKER JAG HA.

RIKTIGT BJÖRN KRAM TILL DIG

Mvh inisklo

inisklo
2010-03-04 09:49
0

Förvånadoooooooooooooooooo helskutta var lång den blev…var inte meningen…men det har underlättat mycke,att jag skrev…

silivip

[aspie]
2010-03-04 11:05
0

Ja det var ett långt inlägg Inisklo men det är helt ok. Du får skriva av dig här hur mycket du vill och hur långt du villFlört

Jag kände din smärta i det du skrev. Om jag förstod rätt så har du och jag ganska lika liv.

Är glad att du verkar trivas här hos oss och önskar dig allt gott.

Vilket land kommer du ifrån?

*Bamsekramar tillbaka*

inisklo
2010-03-04 11:42
0

Glad…Tack aspie om allt…jaa det har vi kanse för sånt uppfattnig jag har när vi pratat förut med varandra fast ett annat ställeFlört

Jag kommer från Finlad,men min morfar komit dit från sovjet..alltså då har jag lite ryska blod ockå o Gud vet var mera..Skrattande

Du aspie en sak nu som jag inte fattar alls…när jag skriver tänker jag förstås hur jag skriver o försöker unvika skriv fel,men sen när jag läser genom ser jag inte på en gång alla fel o,att det fattas ord eller orden är i fel orning osv osv det har blivit mer..också när jag skriver på finska???

Kram till dig med..o en jätte bra dag.

nu ska jag i väg med väninnan..hon kom just..

Lite omväxlig…

[aspie]
2010-03-04 12:01
0

#3 AHA, du är Ryska/Finska Skrattande

Fel skriver vi alla mer eller mindre. Det blir så ibland och kommer man från ett annat land är det säkert mycket svårare. Men det är ok. Fattar jag/vi inte så får vi väl fråga vad du menar Flört

Hoppas du får trevligt med din väninnaGlad