Vilken historisk person är du?
Nationalencyklopedin av alla har satt ihop ett personlighetstest som talar om vilken historisk person du liknar mest. Testet hittar ni här.
Skriv gärna en kommentar om hur bra eller illa det stämmer med er historiska tvilling!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Vissa variabler finns det i mitt fall, så jag kan "bli" lite olika personer beroende på vilket humör jag är på. Denna gången blev det Rembrandt.
Rembrandt (1606-69) var en innovativ konstnär med diskutabel moral. Tidvis i penningknipa.
Min moral är ovanligt högtstående, annars stämmer det rätt bra… 
Jag blev Jesus 
# haha
Jag blev voltaire en man som kämpade för yttrandefrihet
Och visst stämmer det, jag babblar ju hela tiden och älskar när folk diskuterar hihi
#3 Hi hi babbelmaja 
du känner ju mig aspie
kram
Picasso. :)
Greta Garbo
Hurdana är Jesus, Picasso och Greta Garbo då, och stämmer det in på er? 
Ja, jag tror det stämmer in ganska bra på mig
Jean-Jacques Rousseau
Jean-Jacques Rousseau (1712-78) var en paranoid mångsysslare som hade åsikter om det mesta, t.ex. barnuppfostran och demokrati.
Det känner jag mig igen i.. :)
Jag blev Jesus! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Men - hurdan ÄR Jesus då?
Enligt nationalencyclopedin menar jag… 

Hoho!Nero
Nero (37-68 e.Kr.) var Roms mest konstnärliga kejsare, men också en tyrann med smak för kristendomsförföljelser. Baktalades av eftervärlden.
Greta Garbo (1905-90) blev med tiden en formidabel enstöring som skydde offentligheten.
Hmmm, kan inte påstå att det liknar mig, men lite roligt var det då jag har en släkting vars mamma gjorde hattar ihop med Garbo
Carl von Linné
Carl von Linné (1707-78) var en energisk och religiös botanist som skrev flera böcker. Gillade friluftsliv och sex.
Det är jag det! 
Pablo Picasso
Pablo Picasso (1881-1973) var konstnär, kommunist och kvinnokarl. Spanjor som bodde i Frankrike. Reste skulpturer i Halmstad och Kristinehamn.
Det var förklaringen enligt NE. Vete tusan om det stämmer. Kommunist är jag ju iaf inte. Konstnär? Nej, men poet. ^^ Och kvinnokarl? Jag är ju inte ens man. Men det motsatta kanske skulle ha varit en adekvat beskrivning av mig en gång i tiden.
Lena, så här står det om Jesus. Inte är det mycket och kanske inte stämmer in så bra. Jag är ju varken Judisk predikant eller snickare eller politiskt lagd
Jesus (f. senast år 4 före vår tideräknings början, d. trol. år 33) var en djupt troende judisk predikant som även hade grundläggande kunskaper i snickeri. Yrkade på god skattemoral.
#18 Aha, jag förstår, det är mer det allmänna kring Jesus som stämmer bra inpå dig Aspie - människokärleken, viljan till stora uppoffringar för allmänhetens bästa, den osjälviska empatin och den nära släktskapen med gud.
Coolt iaf att bli Jesus!
Men jag måste protestera mot NE - "yrkade på god skattemoral", knappast. Jesus tyckte väl snarare att romarna kunde få sköta skatter och pengar och slikt otyg, medan judarna skötte den andliga verkliga världen. NE får det att låta som om han var socialdemokrat.
Eller?
#19 Ja , jag gillar inte heller deras beskrivning av Jesus 
Tycker oxå det är coolt att bli Jesus 
Jag blev också picasso. Föga originellt i den här skaran, alltså. Min totala avsaknad av religion till trots hade det varit mycket mer intressant att vara jesus. Eller Maria av Magdala…
Maria Magdalena
Maria från Magdala el. Maria Magdalena var Jesus främsta kvinnliga lärjunge. Enligt legenden blev hon predikant, eremit och asketisk botgörare.
Och vem är detta?
Verner von Heidenstam
Verner von Heidenstam (1859-1940) var en stor poet som ofta blev förälskad. Det tog lång tid för honom att få ur sig diktsamlingarna. Gillade Vättern.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Ingrid Bergman
Ingrid Bergman (1915-82) var en karismatisk skådespelerska med mängder av Oscarsnomineringar. Lärde sig röka under en filminspelning.
Stämmer inget nämnvärt, teaterapa är det sista jag är.
I och för sig röker jag, men jag tror inte att hon snusade.