Otäcka drömmar?
Jag vet inte om de är på grund av hur jag mår just nu eller av medecinen jag äter, men jag har börjat få några riktigt otäcka drömmar för ett tag sen.
det kan ju vara skönt att skriva av sig omman fortfarande minns drömmen, så det tänkte jag göra nu och alla andra som vill dela med sig av obehagliga drömmar (inte konstiga eller vanliga drömmar, utan bara otäcka eller obehagliga) får också gärna göra det här, kan vara skönt att läsa om allt konstigt alla andra drömemr om så känns ens egna kanske lite mer "normala" i bästa fall
Dröm #1
Jag drömde att min pappa hade köpt riktigt dyra biljetter till mig, han och min sambo som kostade 900 dollar styck (varför det nu var just dollar förstår jag inte!) och vi skulle åka till Tyskland.
Vi åkte till Tyskland i ett stridsflygplan(!), och landade på någon slags industrilokals område, det var bara betong så långt ögat kunde nå och en sjukt stor, gammal övergiven industrilokal.
Vi och massa andra människor började gå mot denna lokalen, och där löste vi in våra biljetter och sen gick det ut på att alla i lokalen skulle döda varandra, alla mot alla. Man fick para ihop sig i grupper om man ville, och så fick man välja vapen vid ingången, inga skjutvapen var tillåtna. Jag hade en kniv och en yxa, och förstod inte riktigt vad jag gjorde där men farsan och sambon var aspeppade så jag hakade mest bara på. Och även i drömmen så kändes det sjukt overkligt, som attd et bara var på låtsas och man inte kunde bli skadad eller dö på riktigt. Ända tills jag fick en kniv i skuldran och någon höll på att hugga min pappa i ryggen, då fick jag slåss för mitt liv och rädda honom.
Så var vi där i kanske 2-3 timmar, sedan lessnade vi och gick därifrån och åkte tillbaka till Sverige
Dröm #2
Jag drömde att jag fick för mig att vara otrogen mot min sambo, så under ett tvivelaktigt ögonblick sålde jag mig själv som prostituerad till David Hasslehoff, och han tvingade mig att göra massa konstiga, obehagliga saker som jag inte tänker skriva om här (jag är egentligen väldigt sexuellt blyg och oöppen, så den här drömmen var verkligen jätteobehaglig). Sen så bröt han ihop över att han slösat bort sitt liv på meningslöst sex och att ingen tog honom seriöst, och då passade jag p att säta på mig mina kläder och skulle precis dra, och då kom sambons bror inklampandes och kom på oss!
jag har döpanik och kan verkligeninte förklara vad jag har gjort och varför jag gjorde det, och som om det inte räckte kommer sambons mamma in i rummet, och det är en sträng och inte särskilt trevlig kvinna som blev helt rosenrasande. Sen vaknade jag
Dröm#3
Jag drömde att jag jobbade i en atikvitetsaffär, jättestor. Jag tog med mig min ena katt till jobbet för att han skulle få vara någon annanstans än bara i min lilla lägenhet. Sen glömde jag kvar honom under natten, och morgonen därpå hittadejag honom inte. Då sa vaktmästaren att han var död, han hade blivit förgiftad av ett medel de använde för att bevara möblerna
Dröm #4
Inatt drömde jag att jag övningskörde (varför vet jag inte, för jag har körkort), läste fel på en hastighetsskylt och körde 50 istället för 30. Jag blev stoppad av polisen som antecknade och så fick jag en prick i registret.
Och rätt som det var så var jag dömd till döden, och en kille kom och hämtade mig och han skulle vara med mig mina sista timmar i livet, för det hadehan betalat polisen för att få vara och det var även han som skulle sköta min avrättning.
Det värsta var att den här killen var sjukt snygg och jättetrevlig, men han ville ju döda mig!
Och jag var ju helt i chocktillstånd över att jag skulle dö för att jag kört för fort när jag övningskörde…
Killen var jättetrevlig och tog med mig på trevliga saker, minnsi nte riktigt vad men jag vet att vi gjorde massa aktiviteter som var trevliga och han var generös med pengar och bköd mig på alla möjliga saker, precis som en lyxig dejt.
Så jag började hoppas att han skulle släppa mig så jag fick rymma, men nej, han ville fortfarande avrätta mig. var väldigt svårt att umgås med någon som beter sig som att de är kär i en men vill döda en
Och jag hade inte ens pratat med min sambo och sagt att jag snart skulle dö, och jag fick inte ringa honom heller, jag var helt förtvivlad över det.
Så körde han mig till det stället där jag skulle avrättas, som märkligt nog hade en resturang i samma hus. Jag grät hela tiden, och han beställde in mat åt oss, och sedan kaffe och jättefin efterätt. Hela tiden hoppades jag att han skulle ändra sig och släppa mig fri, men icke. Sen sa jag att jag hadde glömt min telefon i bilen och jag skulle gärna vilja prata med min pojkvän en sista gång, och då gav han mig bara bilnycklarna så jag fick hämta den själv!
"Nu kan jag rymma!", tänkte jag, men precis när jag öppnat bildörren på förarsidan kom han ut från resturangen och gick mot mig, och då blev jag så rädd att jag inte vågade. Jag tog telefonen, gick in med honom til resturangen men gav inte tillbaka nycklarna. I ett sista desperat försök att få honom att lita på mig och vilja släppa mig gav jag frivilligt tillbaka bilnycklarna utan att han ens behövde fråga. Men han sa inget.
Jag ursäktade mig och sa att jag behövde gå på toaletten, så gick jag iväg och satte mig på muggen och försökte febrilt tänka ut en flyktplan. Toaletterna låg mitt i resturangen och alla kunde se omman gick därifrån, så jag visste att jag inte bara kunde smita nu för då skulle han se mig. Jag satt därinne och tänkte i evigheter, tillslut kom han och knackade på och undrade om allt var bra, och om det fannsnågot han kunde göra. Jag sa att det var bra, men jag ville gärna vara ifred, och han sa att jag fick ta all tid jag behövde. Fyfan att han var tvungen att vara så trevlig, det gjorde allting mycket svårare och mer förvirrande!
Tillslut så gick jag ut och gick fram till honom, han satt med några kompisar och de pratade, skojade och drack öl. "Toppen, nu kan jag vänta tills han blir full sen kan jag rymma!" tänkte jag, men då gick han till baren och bartendern frågade om han ville ha den där ölen nu med lugnande i till "damen"(jag), och han sa ja och de började göra i ordning något som jag tydligen skulle dricka och sen bli lugn av så de kunde avrätta mig utan bråk.
Då såg jag min chans när han var upptagen där och kutade ut i en jäkla fart. Av någon anledning hade jag inga skor på mig och sprang runt i strumplästen mitt i snöslasket. Jag hade ingen aning om var jag var eller hur jag skulle ta mig därifrån helskinnad och opåkommen, jag bara sprang och sprang, och hörde att han sprang efter mig och skrek efter mig.
Sen vaknade jag
Ja de är de sjuka, läskiga drömmar som jag kommer ihåg i alla fall…
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Oj, det var detlajerat ihåg kommet det. Själv kommer jag nästan aldrig ihåg vad jag drömmer.

Ja jag kommer nästan jämt ihåg mina drömmar, men när man drömmer såan här saker önskar man att man glömde dem
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

#2 Ja det är ju inte så kul att komma ihåg otäcka saker så där nej.
Jag fick alltid detaljerande och kom ihåg varnedra dröm under den tiden jag åt Lamotrigin.
Jag har märkt att med medicinering har jag ofta fått mardrömmar men det kan jag även få om jag är mkt stressad

Ingen som minns eller vill dela med sig av vad ni drömt?
Orkar inte skriva ner några drömmar men kan berätta att jag ofta har en återkommande dröm att jag ofrivilligt blir indragen i mord och blir tvingad under hot att gömma kropparna och sen blir jag jagad av dåligt samvete och är skräckslagen hela tiden

jag drömmer på mjölk, om jag dricker mjölk blir det alltid vansinnesdrömmar hela nätterna.
Otäckaste jag kommer på nu är en dröm om att jag skulle till bvc med min dotter för hon skulle vaccineras. Jag hade tuggummi som hindrade mig från o kunna prata. Jag kände inte igen bvc när vi kom in så var det som en veterinärklinik istället, o de som skulle visa mig vägen försvann hela tiden utom synhåll från mig. Sen gav jag dottern till en av dem o de gick in i ett rum, o kom direkt ut därifrån igen o rusade bort i korridoren, jag gick in till dottern då hade dom skurit upp ett stort hål i halsen på henne o stoppat ner fetvadd i det så hon fick inte luft. Detta skulle jag försöka ropa på nån om men det där tuggummit hindrade mig, jag fick panik. Någon sa till mig att det är såhär de vaccinerar bebisar nuförtiden, jag trodde ju inte dem men kunde inte ropa på hjälp, höll min dotter i famnen o såg hur hennes ögon började stelna medans hon mötte min blick o då fick jag loss rösten o skrek, både på riktigt o i drömmen så ja vaknade där.

Mjölk?! Haha okej där ser man..
Men fy vilken vidrig dröm!

Ja, inte vet jag men min sambo är likadan, om han dricker mjölk på kvällen drömmer han riktiga vansinnesdrömmar också. Inte alltid otäcka, men riktigt intensiva liksom.
Dina drömmar var ju också riktigt jobbiga. SKönt att man vaknar när det blir sådär sjukt.
Jag kommer i perioder ibland när jag drömmer riktigt långa invecklade drömmar, filmiska, o ibland drömmer jag att jag ser mig också o inte bara drömmer utifrån ögonen liksom. Gör du med det?

Njaa, jag vet inte. dremot så har jag återkommande drömmar bitvis, tex om jag gick på en väg i en dröm så kan samma väg vara med i en annan dröm fast den handlar om något helt annat. Och så kan jag glömma att jag drömmer om något, så återkommer det i en annan dröm så minns jag helt plötsligt att det har jag drömt 6 gånger förut men förträngt.
Men jo, ser mig själv gör jag ibland också, men inte så ofta.

Igårnatt drömde jag otäckt som fasen, vi bodde i mina föräldrars hus, mamma pappa, jag min man o mina barn. Det var en sektledare där med som hade tagit över dom på nåt vis, o jag var inte med på det, ville rädda dem från det. Alla jobbade på att "avslöja" mig, att jag inte trodde på sekten. En psykolog jag hade på bup i tonåren kom också dit o jag tyckte hon verkade va på min sida, o anförtrodde saker till henne. Då kom hennes katter gående med möss i munnarna, o i de mössen fanns det blod som kunde genomskåda om man inte var på sektens sida, o de gav ju utslag på mig, så katterna lät jättekonstigt o lös på mig med ögonen, skitjobbigt, jag var tvungen då o sticka iväg till en annan stad för o hämta mina föräldrar i ett hus, o min son (som eg är 7 år) körde mig dit, sen försökte han lura mig att titta på ett sprej men jag slet från honom det o förblindade honom istället, visste det var vår enda räddning att kidnappa min egen familj därifrån. Kom tillbaks till huset, med föräldrarna i baksätet, mamma hade blommor med sig, när jag såg det blev jag skiträdd för sektledaren skulle förstå att vi var motståndare, för man fick inte ha blommor där. Bara han fick ha blommor, o han hade dom på bordet när vi åt, o då hade han filmat mig när jag pratade, filmat mig med en blomma alltså, o spelade upp det för mig, där jag sa såhär, att ja om två syskon dör så är det ju den smarta som överlever. Jag hade inte sagt så va jag kunde minnas men han var skitnöjd, för det var hans "bevis" på att han avslöjat mig. Nä den här går ju inte o berätta. Men varfan får man allt ifrån, det här var skitjobbigt, hela min familj var mot mig o jag kämpade för o rädda dem men de ville inte tro mig ju.
#13 Det var en riktigt knäpp dröm du hade. Snacka om stressdröm.

Exakt, vad får man allt ifrån.. Det undrar fan jag med!
Ja det lät som en riktig mardröm..