Vad läser ni nu?
Hej läser just nu en bok som får mig att skratta hela tiden.
Den heter Brunst kalendern av Emma Hamberg
Läs den 
Tar gärna emot fler skönlitterära boktips. Läser allt så ingen speciell schanger behövs.

Just nu läser jag Harry Potter igen. Är på näst sista boken. Annars har jag på senare tid läst, Gökboet, Boktjuven, Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, Burpojken… tja det var det jag kom på på rak arm sådär.
Ja tycker vi ska ha en sida igång här med böcker vi tycker om.
Så att vi kan ha roligt och få många läsvärda stunder
Får ta dina städtips också så att jag inte läser hela tiden, finns ju en tendens när en bok är bra. 
Jag läser Thud av Terry Pratchett.
Jag vet inte hurdana översättningarna av Terry Pratchetts böcker är, men läser ni engelska så rekommenderar jag dem varmt! Skippa de första tre-fyra böckerna bara, de skrev han bara för att bli varm i kläderna. 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag läser Spring som vinden av Deborah Savage.

Jag laser och Terry Pratchet! Laser Mort for tillfallet :)
// Amanda
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag håller på och plöjer genom seren med Fem-gänget skrivna av Enid Blyton
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Jag läser en bok om tankeläsning av Henrik Fexeus. Tycker den är jätteintressant för den går igenom mycket av hur man påverkas av kroppsspråk och liknande vilket gör det tydligt för mig hur andra fungerar och hur jag inte fungerar, dvs skapar viss förståelse för vad jag inte förstår av andra människor. Dessutom håller jag parallellt på med "End of Faith" av Sam Harris som är forskare i neurovetenskap, och som är passionerat emot religion och dess påverkan på människors liv.

Jag läser inte för tillfället, jag lyssnar på ljudböcker och här är en till som plöjer igenom Terry Pratchett. Jag lyssnar på dom på engelska, helt underbara uppläsare. Just nu är jag inne i boken Lords and Ladys.

Jag har precis läst klart Lords and Ladies av Pratchett.
, och Romarblod av Stephen Saylor.
Nu har jag börjat om med Isprinsessan av Camilla Läckberg, jag orkade inte leta rätt på nåt annat när jag skulle läsa i sängen senast, och jag mindes inte vem som var mördaren = bonus!
Annat jag precis läst är Sookie Stackhouse-böckerna av Charlene Harris. Jag älskar dem!

Just nu läser jag bibeln och en pocket som heter om det så skulle kosta mig livet. Den handlar om en kvinna som levt i en destruktur sekt och tagit sig ur. Som vanligt är toan min läsfotölj
hihi
Haha där har jag en bok också, eller rättare sagt en vid båda toaletterna.
Var längesedan jag såg dig här igorflickan, kul att se dig igen 
Läste att en del av er lyssnar på ljudböcker, har försökt men det fixar sig inte. Pratade med en kompis som troligtvis har ADHD men för henne går det utmärkt att lyssna men fixar inte att hitta fokus i tryckt form
Känner ni igen er i dessa situationer.?

#13 Jag är mer som dig. Jag har lite svårt att fokusera när det är ljudbok. Däremot sitter jag verkligen fast i vanliga böcker. Jag sugs in och försvinner från verkligheten och kommer ut några timmar senare.
Ja visst är det så hanna, och plötligt så upptäcker man att tiden har gått. Borde vara som superman i smallville, att man kunde fixa tiden ibland. hihi

Haha ja det skulle inte vara så dumt.
Läser "Filosofins tröst" av Alain de Botton
Jag läser fyra olika böcker. Alexandriakoden av Steve Berry, Urtidsmänniskan av Herbet Thomas, Dinosaurs av Michael K Brett Surman och Dinosauriernas Tid av Tim Haines.

Jag läser bedragen av Katerina Kanouch, den är bra. & innan det läste jag Matthandlare Olssons död av Karin Wahlberg - spännande & bra.
* ~* Ha en bra dag *~*
Oh du är lik mig naima, kan ha flera böcker oftast igång samtidigt.
…jag lysnar ljud böcker om, om, om ,igen för jag hinner alltid somna innan jag kommer till slutet
Mark Levengood:Sucka mitt hjärta men brist dock ej
Herman Linqvist:Vår dramatiska historia 1 o 2
Juu o mellan åt läser lite själv också
…dikter,citat,bibel…
Fast jag har blivit jätte lat o läsa.Orkar aldrig läsa nån bok från början till slut om den har massor av sidor.Till mig är lagom under 200 sidor
_Be och du ska få- Abrahams läror
_
av Esther och Jerry Hicks
Nu startar jag med en ny som är jättebra ( tror jag) verkar bra i början iallafall.
Heter lång väg hem av ishmael beah och handlar om en hur en barnsoldat berättar om sitt liv. Alltså en memoarbok