Akut hjälp
Hej! De var längesen jag kikade in här ( hänger mest på Hamster) men nu är jag smått tvungen.
För att göra en lång historia kort:
I somras var jag på kollo och träffade en kille som blev kär i mig, väldigt kär. Han har haft massor av konstiga sexuella tankar om mig som jag fått reda på efter kolloperiodens slut. Han ringde i somras och trackasserade mig totalt, jag bad had han dra åt helvete och sa att jag inte kände något för honom. 3 månader går, jag får ett sms från en " stefan" som i själva verket är Gustav ( killen på kollot). Han blir jätteglad över att ha lurat mig och börjar vara elak och kalla mig saker som " Lättlurad jävla subba " osv. och börjar trackassera mig igen.
Jag är rädd för honom, rädd på riktigt nu för jag fick ett SMS igår från honom " ska du på kollo P110 i sommar? Jag ska dit!". han kommer att ge sig på mig sexuellt nu vilket jag är så rädd att jag grinar för. Det är ett Aspergerkollo, därav att jag skriver här. Han har gradens högre problem än vad jag har. Vad ska jag göra?
Vi sover i egna rum utan lås, han kommer att smyga in till mig på natten när ledarna sover och ge sig på mig för det tänkte han göra i somras. Hjälp mig.
Jag tycker absolut du ska ta upp detta med dina föräldrar eller någon annan vuxen du känner du kan prata med för detta är inte acceptabelt och måste stoppas.
Du kan inte åka på kollo och ligga där med olåst dörr om du har en sån galning efter dig.
Berätta för ngn vuxen hur svårt det än känns. Detta måste komma fram innan något fel händer
Kram
Jag sa till mina föräldrar som " inte tycker att detta är så farligt" och att det är gulligt att han är " lite kär i mig". LITE? han är besatt av mig. Gör han något som är sexuellt mot mig på kollot kommer jag att ta livet av mig. Jag kommer aldrig orka leva med skammen och känslan av att vara smutsig och äcklig livet ut.
Finns det ingen annan vuxen du kan prata med om detta då. Någon som tar din oro på allvar? Har du berättat ALLT han gör mot dig till dina föräldrar? Tycker de borde reagera i så fall. Hade min dotter berättat det för mig som du nu berättat så hade jag direkt tagit tag i saken.
Finns det inga ledare på lägret? Känner du ingen annan kille eller tjej på lägret som du kan snacka med. Såhär ska du ju absolut inte behöva ha det.
Vad händer om du ställer han mot väggen? Vad säger han då till sitt försvar.
Vad han håller på med är att han bara är avis att han inte fick dig och därför går det över till elakheter.
Sover ni ensamma i rummen på kollot och fråga ledarna varför ni inte får låsa?
1. Jo men de tycker också att det är " sött med lite kärlek"
2. Då börjar han snacka om att jag lurade honom i somras ( vilket jag gjorde för att han trackasseade mig även då)
3. Mycket troligt,mycket mycket troligt. Har funderat i samma bana.
4. Jag vet inte, vissa rum har inte ens lås. och ska man låsa så måste man ha en enormt speciell anledning vilket de inte tycker att jag har " det är sött med lite kärlek " tycker de bara.
#5 Måste du åka på läger då?
Ja, jag vill åka dit, stället är underbart. Kommer bara att sakna mina pälsbollar, de är mitt liv <3 ( Totte ( guldhamster), Bamse och Brumma ( dvärgar) ). Stället är fantastiskt underbart, vid vattnet och man åker på utflykt å så. Jag lovar att 95 % av alla här skulle älska det, man får välja mat å så också. Ledarna är dock oftast oerfarna 25 åringar som vill ha sommarjobb det är därför de tycker " det är sött med lite kärlek" men de är ju bra.

Trots er (vad jag förstår 14-15 år?) låga ålder så är din plågoandes beteende olagligt! Om du är rädd för honom och om du anser honom kapabel att göra ngt sexuellt övergrepp mot dig är detta mkt allvarligt! Har du ngn kurator eller sjukskötersk i din skola som du kan ta upp detta med? Om du fruktar att han ska ge sig på dig sexuellt och detta verkligen inträffar i sommar, trots dina försök att förklara din oro, vore det fruktansvärt! Detta är allvarliga saker du pratar om och måste tas på allvar! Se till att få ngn som lyssnar på dig och tar dig på allvar, så att de sätter in åtgärder i tid för att förhindra en stor katastrof! Du ska kunna åka på kollot och känna dig trygg!
Gud vad fel att bara ha sådana unga tjejer och killar som jobbar där. och har dom inte själva haft någon äcklig typ som blir som ett plåster på en.
Har dom en adekvat utbildning överhuvudtaget??
Dessutom så måste väl någon ha huvudansvaret för det hela.
Att alla bara tycker att det är gulligt är ju perverst
Kan dom inte själva tänka sig i hur du har det, och dom ska kunna förstå sig på andra människor och förstå deras känslor. Jag blir så förbannad på dom för det verkar dom inte ha alls någon förståelse för.
Klart att du ska åka, eller finns det någon annat läger som ser lika mysigt ut. Gud jag skulle inte våga släppa iväg min son heller som har AS om personalen är så mesiga.
Kram på dig och fortsätt skriv så får vi hjälpa dig så gott vi kan
Jag har börjat bryta ihop i tid och otid sen jag fick messet, jag är så rädd att jag skakar och vill bara försvinna från jordens yta.
Jag tycker att det är roligt om en person tycker att jag är snygg men om inte jag känner något för den så ska det stanna där. Han har på SMS frågat ut mig ( som "Stefan") om en massa privata saker som han sen sitter och gör narr av för sina vänner. " Stefan" är en kille på kollot som jag umgicks med på därav att jag gick på det.
Visa dina föräldrar sms'en och berätta att du faktiskt är livrädd?
Berätta om dina farhågor om våldtäckt för dom.
Jag har gjort det men de ignorerar det, " det är sött med lite kärlek"
Säg till han att du går till polisen och gör en anmälan. Även om han har ring med ett kontantnummer och det inte går att spåra.Så kan han åka dit för det.
Har du sparat hans sms. Så du har bevis?
Nej D:
Men tror du att du får nya?
Polisen tar faktiskt sådant på allvar även om ingen annan verkar göra det.
Kände en vän till mig en kille som blev mobbad på nätet av några andra sk. "häftiga " killar och där dom hotade med våld och förnedring
Han anmälde detta.
Om du får fler SMS spara dem tills du kan visa dem för någon vuxen med lite vett i huvudet!
Har du någon annan vuxen du kan prata med och stötta dig med att göra en anmälan, kanske någon från din skola eller liknande?
"Det är sött med lite kärlek"
Jag förstår mig inte på hur de som säger så till dig tänker om de gör det. För nej det inte "sött" med sexuella trakasserier vilket är vad det handlar om.

Finns det ingen huvudansvarig bakom lägret som du kan vända dig till? Någon "riktig" personal tex chefen för dett eller liknande?.. Dom borde ju isf ta det på allvar tycker man.. Hoppas det löser sig iaf!
Nu har han börjat med en sak jag stör mig så in i bomben på
Han messar eller ringer ( jag svarar inte ). Sen när jag messar typ " Vad vill du mig * besviken smiley". Då svarar den jäveln inte på nån månad, sen börjar han ringa som en kulspruta i tid och otid
.
Nu är min mobil dock trasig, ska köpa en ny om 2 veckor. Får se hur det går då. Men jag är rädd att åka på kollo, livrädd.
Vad händer om du byter nummer. visst jobbigt men kanske nödvändigt. Dessutom har du kollat om utbudet har ökat. finns kanske roligare kollo kanske till och med utomlands 
Allvarligt så tycker jag att personalen på kollot är inkompetenta som inte förstår din problematik. kanske fler tjejer som råkar illa ut

Som skrivet redan, du ska aldrig radera sådana sms, så kommer det något igen, visa för dina föräldrar lyssnar de inte då så måste du hitta någon vuxen som lyssnar. Du kan inte åka på lägret om det finns risk för att han iscensätter sina hot. Han borde bli avstängd från lägret.
Jag har själv jobbat som lägerledare för barn och ungdommar där vi har haft order från föräldrar att hålla koll extra på vissa för att inget skulle hända. Och det är ju självklart att vi tog det på allvar.
Då sov i alla fall tjejer och killar i olika hus också, vilket gjorde det lättare.
Åker du nu på lägret i sommar utan att du fått någon vuxen på din sida, så prata med alla lägerledare och se till att i alla fall någon tar dig på allvar. Behöver du hjälp med att utrycka dig på ett bra sätt så säg till, vi hjälper dig att skriva ner vad du ska säga, ev kan du skriva ut och visa.
Du kan kanske visa vad du skrivit här och vi svarat för dina föräldrar, då ser de att det finna andra som tar det på allvar.
För det killen skriver till dig är absolut inte okej…
Hoppas att det ordnar sig! // Jenny
Spar sms:en och du kan göra en polisanmälan mot han..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you