Har knappt vänner kvar
Vet inte om de här hör till ämnet men ja måste bara kolla.. för jag är så dålig på att veta i såna här sociala situationer..
Men jag blev nyligen tillsammans med en kille, som jag tycker om jättemycket. Har känt han i mer än 2 år..
Jag har också umgåtts en del med hans ex, eftersom hon är kompis med mina nära vänner. (dom var tillsammans för mer än ett år sen)
Men nu har alla mina kompisar bestämt sig för att sluta vara vän med mig för att jag blev tillsammans med honom även fast mina kompisar inte tycker om honom.
Men jag vill ju ge han en chans. Och bara pga mitt val så sa dom att vi inte skulle höras av mer.
Jag har ju ändå lyssnat på allt dom sagt, men jag måste ju inte göra som dom tycker..
Gjorde jag rätt eller fel? De känns så rätt eftersom jag är så glad för min pojkvän. Men det känns så fel för nu har jag knappt vänner kvar - igen.
Första gången i mitt liv när jag har många vänner så sumpar jag alla..
aja man ser ju vilka som står kvar iaf…..
Hoppas de inte låter jättebarnsligt.. men de har vart ganska jobbigt.
Varför tycker inte dina kompisar om honom?
Man går aldrig på en kompis ex, en självskriven lag om man inte har båda deras samtycke.
Båda som en gång i tiden var ihop, räcker inte med ena parten.
På så vis skyddar man sig mot att man blir undanskyflad och kanske även bortglömd.
Ja skriver som zaphix. Vad ser dina kompisar för fel på din pojkvän?
#2 Det är väl upp till var och en vem man ska bli tillsammans med? Man kan inte alltid ha överseende för att ens kompis kanske tidigare varit tillsammans med killen man blivit kär i.
Hon sa dessutom aldrig att det var hennes kompis, utan att hon endast umgåtts med henne.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#4: Såklart det är upp till var och en vem man blir tillsammans med, men jag hade definitivt inte umgåtts med min kompis längre om hon blev tillsammans med mitt ex.
Så blir man det får man ju ta konsekvenserna sedan, hårt men sant.
Och även om dom inte är direkt kompisar, men hennes nära kompisar är kompis med henne så känns det ju som att man kanske skulle tänkt till ordentligt först på vilka konsekvenser det antagligen skulle få, och överväga om det är så viktigt.
Och varför tycker inte kompisarna om honom? Det kan ju faktiskt finnas ett riktigt bra skäl till det, som att han inte betedde sig helt okej mot sitt ex eller liknande.
#5 Jag har iallafall svårt att förstå det där med att inte bli tillsammans med andras ex. Det beror ju också mycket på hur nära man är sin kompis, men är man ganska långt ifrån som TS tycks vara så ser jag absolut inga hinder i det.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Klart att man kan bli tillsammans med sin komis ex om förhållandet är slut. Däremot är det totalt fel att bli tillsammans under ett pågående förhållande och ta tjejen/killen ifrån sin kompis. Men det pratar vi ju inte om i detta fall.
Om det vore något fel på killen så skulle ju dina vänner tala om att han var sjukligt svartsjuk och då bara för att skona dig så att du inte dras in i något sådant helvete.
Känner faktiskt par som umgås och som har varit gifta men som är skilda och som tom umgås med sina respektive.
Herregud kärlek kan ta slut utan att man är osams
dom tycker bara inte om honom för att hans ex inte tycker om honom bara för dom har bråkat, som många gör i sina förhållanden.. men ja.. jag är inte så bra kompis me exet precis, plus att hon har sagt att hon inte bryr sej vad jag gör. ändå blir dom såhär..
#0: Det låter inte som om de är några kompisar direkt, mer folk du råkat umgås med. Tillför de verkligen något viktigt i ditt liv?
2 av dom var kompisar, eller ja.. som jag hade kul med. men när jag skrev den här tråden va ja lite smått förstörd. nu är jag over it..