Stödgrupper
Hej
undrar ifall det finns stödgrupper för sådana som just fått en diagnos?
För (som vanligt) är psyk inte så duktiga på att följa upp utan dumpar i princip en diagnos i famnen och vinkar hej då (de sa t.o.m att det är bättre att jag läser på om ADHD på nätet, klart. då slipper de ju anstränga sig).
Jag har varit rätt knäckt över diagnosen (inte den i sig utan mer att det gått så många år, och så mkt lidande i onödan,in och ut på psyk, depressioner mm).
Så…finns det stödgrupper?Eller något liknande….?Å vilken hjälp fick ni andra när ni fick er diagnos?
Ja sådana efterfrågar jag också. Är ju bara kul att träffas liksom och se att att andra finns med samma typ av problematik och hur vi har skaffat mentala verktyg för att fixa olika problem i vårat liv.
Har tyvärr inte heller koll om dessa finns.
Vet att attention har men inte på alla ställen.
Nu efterfrågar jag om folk här inte på forumet vet var aktiva grupper finns genom attention?
Har ingen aning om var i landet ni bor. Men ett tips kan vara att höra er för till Studieförbundet Bilda, dom har ibland stödgrupper både för föräldrar o barn var för sig eller tillsammans.
Här i Söderhamn finns det hela tiden sådana grupper genom Bilda, jag leder några sådana.
Finns det något rikstäckande nummer till bilda? Har aldrig hört talas om just det studieförbundet och bor ändå i en ganska stor stad.

Hjälp? Är det något man kan äta? Nejdå, jag blev faktiskt erbjuden medicin. I övrigt ingenting alls.
timmelin, gå in på nätet o titta på deras webbsida, www.bilda.nu. Hoppas du kan hitta nåt där, annars så kanske du kan fråga om du får starta upp en egen grupp, dom brukar vara duktig med att ställa upp med lokal o man brukar kunna få gå på föreläsningar/kurser (ofta gratis) genom dom om man har grupper o rapporterar studietimmarna till dom.
#6 kontakta studieförbundet Bilda (www.bilda.nu) o hör om inte dom har lr kan starta stödgrupp.
Mina grupper har varit i åldrar från 10 till 50 år. allt efter behov och efterfrågan, har även kört enbart killar/tjejer oxå

Ah, får göra det! Tack
Sådant har vi här. Vi har en grupp för Aspergare som träffas varje Fredag sedan finns det läger att åka på, aktiviteter att delta i samt att vi alltid har kontinuerlig kontakt med psykiatrin och kontaktpersoner.