BST
Hej är det någon här inne som har hjälp av bst med struktur runt städning tex.
Är det jobbigt eller är det till hjälp?
Har aldrig hört talas om BST. Vad är det?
Oh förlåt yrkesskada hihi.
Har själv jobbat som detta konstigt nog och utan klagomål haha 
Betyder boendestödjare.
Är detta inte patetiskt att jag har kunnat fixa det så bra hos andra och strukturera upp deras vardag men har min egna i kaos då det gäller att komma igång med olika tråkiga saker. :S
Precis. Hos andra kan man fixa och dona men med oss själva så går det bara åt skogen.
Som svar på frågan så har jag ingen bst.
Eller det är väl det som jag skall få. Det kommer en idag hit som skall hjälpa mig att strukturera upp vardagen.
Exakt vad ger en boendestödjare en för hjälp?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Har ingen aning.
Det beror på vad man har för behov. Kan vara städning, kan vara hjälp att komma ut i samhället. Det utgår efter dina specifika behov som tydligt har kommit fram genom samtal med den som gett dig rätten till bst.
Jag har jobbat med städning, bussträning, fixat handling och matlådor för en vecka mm
Man kan säga i stort att ett bst team finns till för att hjälpa dig själv till självhjälp men att dom finns som en stödjande hand.
Tex så städar dom inte åt dig utan ni städar tillsammans

jag har en sån…hon e min goa-snälla-mkt-tålamod-hemma-hjälpare
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Ja jag funderade på om jag också skulle behöva en sådan ( fast jag själv har jobba som det
).
Perfekt att bst finns
Liknar hemtjänsten tycker jag. Måste man bo själv för att ha en sådan?
Nä du kan ha familj. Om jag minns rätt

Har boendestöd… det fungerar sådär. Dels är hon rädd för mina djur trots att jag bad om någon som kunde tänka sig att acceptera att jag har illrar och dels så blir inget gjort. Jag har bett om att få hjälp med det där man gör mer sällan, ni vet städa kakel i badrum, tvätta fönster, skura ugnen… ja sånt man inte gör varje dag direkt. Ja då gjorde hon ett schema över det men inget mer. Inte tusan gör jag det för det, behöver ju hjälp att komma igång. Nog vet jag själv att jag borde ta hand om det, det behöver hon inte skriva ner.
#13 Bst har jag för mig gör inte jobben åt en utan det skall göras tillsammans. Inte ens hemsamariter gör detta.

#14 Nej jag vill inte att hon gör det åt mig utan att vi gör det tillsammans. Problemet är att det inte görs alls utan hon gjorde bara ett schema som talade om för mig när jag skulle städa ur ugnen. Inte gör det att jag kommer igång. Jag blir bara stressad av det. Jag vill ha hjälp att ta hand om det tillsammans med henne så det blir gjort.
#15 För mig funkar det inte heller att gå efter ett schema, inte ens almenackor fungerar för mig att komma ihåg, jag glömmer att kika i dem..

#16 Mm precis… det blir inte mycket till hjälp att hon skrivit ner att jag ska tvätta fönstrena två helger om året eller vad det nu var när jag dels inte kommer ihåg det och ändå inte klarar av att komma igång av mig själv.

har haft bst, var ej så impad av dem, å tyvärr kände jag att de gjorde intrång i min lght så inför varje besök städade jag så fint att till slut ansåg de att de ej behövde komma…..kanske ej så bra,för nuförtiden städar jag mer sällan, för patrullen kommer ju ej hem till mig längre….
HannaM; förstår dig ang djuren, jag har oxå djur, å då ger de mig bst som BÅDA TVÅ är grymt allergiska mot katter!!! Intelligent…
Fina illrar by the way….har oxå haft en gång i tiden….
Ja då har inte kommunerna tänkt till med rätt folk, knäppt att sätta en allergiker eller en djurrädd person hos någon som har djur.
Herregud vi bor ju liksom inte på institution och har rätt att kunna ha våra älskade djur i vårt hem.
Jag är likdadan med almenackan, därför blir klockan skitbra som jag kommer få i maj ( tar ju skitlång tid ju innan jag får den tyvärr, skulle behöva den imorgon.
En av mina första punkter bli att lägga in att kolla i almenackan vad som ska göras. Álltså kolla av kalendern liksom.
Herregud vad jag skakade på huvudet åt galenskapen med denna bst planering du råkade ut för Hanna M, att planera åt dig men inte tillsammans göra saker som dom du beskrev. Vet hur det känns
Min ugn måste rengöras, jag ser det varje gång jag lagar mat och då har jag en pyrolysugn så herregud måste bli av imorgon.
kan varmt rekommendera er att köpa en pyrolysugn när ni behöver köpa ny ugn. Gör jobbet mycket roligare, även om det drar ut på tiden ibland. :)