Relationer
Jag far det inte att fungera…
Varenda relation ar en kamp fran borjan till slut. Missforstand om och om igen. Blev precis dumpad for jag ar inte "alskbar". Jag ar sa trott pa mig sjalv. Jag ar sa trott pa att inte fungera som vanligt folk! Jag ar sa radd for att do ensam och for evigt o-alskad!
Och varfor maste all skit komma pa en och samma gang? Jobb, examen, maste hitta bostad (kanske flyttar hem till Sverige nu trots allt?) och sa dumpad ovanpa det. Kan inte skiten komma i hanterbara portionsforpackningar?
// Amanda
Ta det lugnt och andas. Putta relationer åt sidan och försök hitta dig själv först. Mår du bra med dig själv så är det lättare att få en relation att fungera.
Klart man behöver inte må som en primadonna, men om du har så mycket som kör ihop sig samtidigt så andas. Ta det lugnt. Du kommer att få till det om du bara saktar ner.

Med rätt människa ger det sig. Jag är övertygad om det. Jag har så många fel och brister och är svår och mår dåligt. Ändå får vi det att fungera.
Rätt kommer dyka upp. Förr eller senare. Ta det lugnt, andas och fokusera på att ta hand om dig till att börja med.

Förstår dig.Känner med dig å känner famförallt igen mig.
Missförstånd, jämt å ständigt…å skiter sig saker så skiter de sig samtidigt, join the club!
Det är sjukt jobbigt att bli dumpad, så jobbigt att i alla fall jag knappt stod ut. Jag trodde aldrig det skulle bli lättare eller att jag skulle acceptera mitt öde.
Men nu fyra månader senare så mår jag absolut inte lika dåligt över det, utan jag inser nu att det var bra att det tog slut. Det var inte rätt och jag var inte mentalt redo för en relation, jag måste lära mig hantera mig själv först.

Ingen är oälskbar, däremot är det många som inte kan älska p g a krav och förväntningar på den andra partnern, som ej är möjliga att uppnå. Något som är vanligt hos känslomässigt omogna personer/ ungdomar. Du kommer garantert att träffa någon som älskar dig rakt igenom allt det som ditt ex. störde sig på, och älska dig kanske rentutav FÖR de sakerna. Hur som helst så kommer det ordna sig.
KRAM!
Jag upplever, liksom du, att varje relation är en kamp från början till slut. Och jag har fått höra precis samma sak som du - att jag är "omöjlig att älska" eftersom jag är så jobbig.
Men vet du? Det stämmer inte.
Det handlar bara om att dessa individer inte är förmögna att älska villkorslöst. Och så länge kärleken inte är villkorslös, vill nog iaf inte jag kalla den för kärlek. Då är den en förhandlingsvara.
#5 Väl talat. Så var det i mitt fall, just mina säregna drag är tydligen dom mest älskvärda enligt killen 
Bör tilläggas att killen innan vi blev ihop hade tänkt tankar som att han "ville ha en glad och frisk flickvän, inget mera trassel". Så fick han mig, jordens klump, med ångest och en hel bunt sjukdomar. Och kär som aldrig förr
Det brukar vi ofta skratta åt