Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 7479 ggr
NaimaG
5

Mianserin Mylan.

Iochmed att Anafralin inte gav någon som helst effekt på mig bytta läkaren ut den medicinen till en 100 gånger starkare som heter Mianserin Mylan 30mg som jag skall ta varje dag klockan 20.00.

Läste bipackssedeln och det stod att normal biverkning är dåsighet, jo jag tackar ja. Tusan så dåsig jag är och nästan helt yr i huvudet när den sätter igång men den gör mig såååå lugn och det var det som var meningen.

Jag fick en så pass stark medicin pga mina frekventa utbrott och nu med tanke på hur lgn jag blir av medicinen lär jag inte få några. Läkaren sa att det medicinen gör är att den blockerar känslor vilket gör att jag inte kan känna ilska med den.

Någon annan här inne som tar den eller har erfarenhet av den?

timmelin
0

Hejsan :)

Förutom att du känner dig dåsig och inte orkar få några känsloutbrott :) undrar jag om den gör dig till en zoombie så du inte orkar sköta hem, och andra saker?

NaimaG
0

#1 När jag just tagit den orkar jag inte äns hålla huvudet uppe, dagen efter är jag lite seg och måste tvinga mig till att göra saker.

timmelin
0

Oj låter absolut inte som ett liv man vill ha. Funderat på att byta medecin? Jag har tegretol som hjälpt mig mot mina humörsvängningar?

NaimaG
0

#3 Läkaren sa att det håller i sig i 1 vecka inna medicinen verkligen går in. Nu har jag fått ändre klockslaget till 22.00 istället då 20.00 var åt hellskotta för tidigt. Men den är oerhört stark, så pass stark att det är rena sömnpillret, man är ju livrädd att den ska få en att tuppa av eller att man överhuvudtaget vaknar efter att man tagit den.

timmelin
0

Ja jäklar den tanken är inte nyttig att ha. Men hoppas att det går över och om det inte släpper efter en vecka eller två!! så måste du ju ifrågasätta om det är rätt preparat för dig.

Vi människor är ju olika

Dessutom så är ju den mesta medecinen fortfarande  testad på män i 20-25 års åldern, är ju helknäppt. :)

NaimaG
0

#5 Absolut. Går inte effekten jag känner v den nu bort då kommer jag kräva att de plockar bort den medicinen från mig.