Mamma till 9-åring
Hejhej!
Jag har skrivit lite om mig på min sida, men tar det kort här också.
37 år är jag, 36 är min man. Min äldste son är 18 och har en annan pappa. Tillsammans har jag och min man fyra söner, som är 12, 9, 8 respektive 6 år.
Vi har det jobbigt med 9-åringen och jag har registrerat mig här för att söka andra föräldrar i liknande situationer. Jag längtar efter att få höra andra, som kämpar med samma saker! Som kanske kommit längre och har lite råd och tips att dela med sig av, för själv orkar jag snart inte mer. Jag har slut på strategier och snart får han löpa vind för våg, som han vill.
I slutet av februari var vi inlagda på BUP för utredning i två veckor och väntar nu på att få någon form av svar på vad de kommit fram till. Nästa steg blir att, med stöd av BUP, ta tag i skolan, som inte funkar särskilt bra alls.
Vi bor i mellansverige.

Hej hej och varmt välkommen hit! Det finns ett antal föräldrar här med bar n i olika åldrar och med olika diagnoser. Tips och råd och stöttning brukar det finnas gott om när man har problem. Bara fråga så är det alltid någon som kommer med goda ideer.

Tack, HannaM! 

Jag har en vän som fått åka till ett hem utanför Växjö (tror jag) med sin son som är 8 år för att få hjälp med hans svåra ADHD.
Skolgången där fungerar visst mycket bättre och hon har fått stöd med hur han ska hanteras. Hon har fått vara med där i ett halvår med pengar från försäkringskassan (vård av barn). Meningen är ju att de ska kunna ta med sig det de lärt sig där och få allt att fungera hemma.
Men stöd finns tydligen, om man vet var man ska söka det.