Forum för föräldrar?
Hej alla!
Jag sitter här och kikar runt, men hittar inte riktigt det jag söker. Någon enstaka skriver om sitt barn, som har diagnos eller utreds/ska utredas, men jag undrar;
finns det någon del av forumet som är specifikt till för oss föräldrar?
Det är så mycket som rör sig i mitt huvud, så många situationer som är så svåra, så mycket kraft och energi som bara inte finns längre… jag törstar efter att få bolla med andra i samma situation…

Det finns flera stycken här inne som har barn med diagnoser eller misstänkta diagnoser. Det finns ingen speciell del för föräldrar utan allt är för alla så att säga=)

Attention.se har forum för föräldrar.

Tack för era svar. Ska kika in på Attention. 
Vi hjälper dig så mycket vi kan här inne. Bara skriv 
#6. Var in o kikade på din profil o såg att du bor i dalarna, då får du tipset att ta kontakt med Studieförbundet Bilda (Gävle/Dala), om du ringer 0270-628 00 kommer du till huvudkontoret i Söderhamn, brudarna där kan lotsa dig vidare till rätt person. Dom har vet jag stödgrupper för föräldrar med (bokstavsbarn). Jag tillhör själv samma avdelning o har o har haft sådana grupper.

Jag misstänker starkt att min dotter på 2 år har ADHD, det är ju ärvtligt och hennes pappa har fått sin diagnos och jag samlar kraft för att ringa och be om en utredning för mig själv.
När ni vuxna som söker eller ni som söker för era barn, tänk på att en diagnos ska man betrakta som en färskvara, o man bör göra uppföljningar vart annat lr vart tredje år o att i synnerhet ett barn kan ha diagnos i tidig ålder men kanske inte fyller kriterierna när dom kommer högre upp i åldrarna, fär att både föräldrar o barn har lärt sig sätt att fungera o hantera vardagen