Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2127 ggr
Pojkmamma
0

Forum för föräldrar?

Hej alla!

Jag sitter här och kikar runt, men hittar inte riktigt det jag söker. Någon enstaka skriver om sitt barn, som har diagnos eller utreds/ska utredas, men jag undrar;

finns det någon del av forumet som är specifikt till för oss föräldrar?

Det är så mycket som rör sig i mitt huvud, så många situationer som är så svåra, så mycket kraft och energi som bara inte finns längre… jag törstar efter att få bolla med andra i samma situation…

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[YlvaP]
0

Hej. Jag har inga barn ännu men misstänker att minstingen här hemma kan ha ADHD men nu är hon så liten ännu, endast 3 år, så det blir väl att vänta på utredningen.

Jag tror att det finns en å annan förälder här inne.

Välkommen hit förresten.

HannaM
0

Det finns flera stycken här inne som har barn med diagnoser eller misstänkta diagnoser. Det finns ingen speciell del för föräldrar utan allt är för alla så att säga=)

siem
0

Attention.se har forum för föräldrar.

Pojkmamma
0

Tack för era svar. Ska kika in på Attention. Glad

timmelin
0

Vi  hjälper dig så mycket vi kan här inne. Bara skriv Glad

helisa
0

#6. Var in o kikade på din profil o såg att du bor i dalarna, då får du tipset att ta kontakt med Studieförbundet Bilda (Gävle/Dala), om du ringer 0270-628 00 kommer du till huvudkontoret i Söderhamn, brudarna där kan lotsa dig vidare till rätt person. Dom har vet jag stödgrupper för föräldrar med (bokstavsbarn). Jag tillhör själv samma avdelning o har o har haft sådana grupper.

OzzyochJag
0

Jag misstänker starkt att min dotter på 2 år har ADHD, det är ju ärvtligt och hennes pappa har fått sin diagnos och jag samlar kraft för att ringa och be om en utredning för mig själv.

helisa
0

När ni vuxna som söker eller ni som söker för era barn, tänk på att en diagnos ska man betrakta som en färskvara, o man bör göra uppföljningar vart annat lr vart tredje år o att i synnerhet ett barn kan ha diagnos i tidig ålder men kanske inte fyller kriterierna när dom kommer högre upp i åldrarna, fär att både föräldrar o barn har lärt sig sätt att fungera o hantera vardagen