Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 3781 ggr
timmelin
2010-03-27 13:21
0

Utomlands

Behövs väl ett skriftligt läkarintyg när man ska utomlands för både rithalin och Concerta. ska till mallorca i sommar och min väninna som äter rithalin ska till fastlandet i spanien.

Vill ju inte åka fast i tullen Skrattande

Berätta hur ni gjort på era utomlandsresor.

miniimee
2010-03-27 19:09
0

Vet ej hur det är med Concerta men med insulin tex är det så att du måste ha ett intyg från din läkare, samt att det är bra att ha etiketten med ditt namn kvar på medicinen (ibland sätter de fast etiketten på kartongen).

Men  jag är nyfiken oxå på dem som har rest med Concerta och hur det har gått……

Svea-
2010-03-28 23:08
0

jag jobbade 2 veckor i turkiet för jaa..cirka 2 år sen å då hade jag med mig massa medz..dock ej Concerta men jag var oxå orolig då.men ingen kollade mina väska med medz överhuvudtaget.man kan kanske fråga sin läkare om vad man ska göra?eller det bolaget ni ska resa med?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Tassy]
2010-03-28 23:26
0

Man kontaktar läkaren för intyg, sedan är det alltid bra att stämma av med flygbolaget också. Det måste jag göra om jag ska resa med min adrenalinspruta iallafall, då inte alla vet att det är tillåtet att ha med.

Jenny7744
2010-03-30 22:34
0

Pratat med läkaren som skriver ut medicinerna till mig, Concerta o imovane. Han skriver ett intyg som jag kan ta med mig om jag blir stoppad i tullen, vilket aldrig har hänt så jag vet inte om det fungerar!

Ha en underbar resa!

timmelin
2010-03-31 14:32
0

Tack Jenny :)