Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2034 ggr
Musiken
2010-04-04 06:57
0

"Mind games"

Denna fraga riktar sig mest mot ADHD-manniskor, men AS-manniskor ar mer an valkommna att svara ocksa!

Hur svarar ni mot s.k. "mind games"? (vet inte vad jag ska oversatta det som)
T.ex. om ni gor nagot som i samhallets ogon anses vara en irrationell handling/reaktion, svarar ni da bast om personerna runtomkring er forsoker besvara det med en lika irrationell handling/reaktion, eller om de forsoker motbevisa er med en motsatt handling/reaktion?

Ex 1 (samma reaktion/handling):
Du blir upprord trots att du inte borde, for att nagon i din narhet anklagar dig for att vara icke-palitlig/arlig/tillforlitlig, och forsoker bevisa det till dig genom att inte vara palitlig/arlig/tillforlitlig for fem ore.

Ex 2 (motsatt reaktion/handlig):
Du blir upprord trots att du inte borde, for att nagon i din narhet anklagar dig for att inte vara palitlig/arlig/tillforlitlig, och forsoker bevisa det till dig genom att vara otroligt palitlig/arlig/tillforlitlig.

I vilket scenario kanner ni att ni svarar bast till? Som bokstavsmanniska kan man inte andra pa vem man ar, men det finns ju alltid olika satt att ta till sig saker. Kanner ni att ni kan ta till er av kritiken battre i nagot av fallen och kanske andra lite av vem ni ar, eller spelar det ingen roll?

Kanske lite luddig fraga, men jag skyller pa att klockan ar sen och jag har druckit en flaska vin Tungan ute

Molly66
2010-04-04 12:56
0

Jag svarar bäst på scenario 1 då jag nästan kan skärpa till mej om någon är som jag eller värre s a s.

I scenario 2 blir jag bara ångestfylld och än värre. Som om jag verkligen försöker hålla tiden,  göra som man ska,  så är det precis som om fokuserandet på att göra rätt blir till att allt blir fel iställetl…..förstår ni vad jag menar?

Zaphix
2010-04-04 14:04
0

Jag skulle mest tycka det var ett väldigt underligt sätt att försöka "bevisa" saker på. Känns lite omoget att försöka "bevisa" så faktiskt. Varför inte bara ta upp det med personen man vill kritisera istället?

Jag skulle faktiskt bli rätt förbannad och less om någon skulle göra på något av sätten istället för att säga det rakt ut..
Ifall jag nu ens skulle förstå vad de försökte mena med vad de gör, för gör man på det sätten så måste man ju anta att personen man kritiserar vet att den gör fel.

Äh, jag vet inte. Vill väl mest att folk ska prata istället för att hålla på med töntiga spel.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Emaljoh4
2010-04-04 18:59
0

Jag fattar inte frågan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
2010-04-04 19:08
0

Jag skulle gå till personen som sprider rykterna och fråga vad hon menar. Och varför hon sprider detta rykte.!

Sedan skulle jag nog nonchalera personen och må gott av att andra också gjorde det mot den personen som sprider dessa rykten.

Jag skulle nog fråga folk i min omgivning innan dom sa något om mig om dom hört detta rykte och säga att jag har hört att ett rykte sprids om mig och försöka få stopp på det och att verbalt få personen som sprider ryktet att må dåligt.

ja sådan är jag Glad