Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1934 ggr
[Fiction]
0

Besatthet: film

Jag har drabbats av en ny besatthet - nämligen film.

Jag vågar inte säga hur mga filmer jag ser per vecka, för då blir jag nog idiotförklarad. Flört

Har samlat på mig film och serier som upptar 1 TB extern hårddisk fylld till brstningsgränsen; noggrant kategoriserade. Jag betygsätter alla filmer inne på Filmtipset och skriver dessutom ofta recensioner om de filmer jag ser (kanske borde starta en filmblogg?).

Detta intresse har börjat ta upp mer och mer av min tid och för tillfället är det nästan det enda jag diskuterar med mina vänner och bekanta. Denna besatthet eskalerade när jag påbörjade min medicinering med Ritalin och har förmodligen att göra med att min ADHD-problematik till stor del dolde en Asperger-diagnos (visserligen inte diagnostiserad, men likväl fullt existerande). Med den ökade koncentrationsförmågan och den minskande hyperaktiviteten, har jag lättare för att helt gå upp i vissa intressen och "fastna".

"Film" låter visserligen ganska vardagligt, men det jag undrar över är om det är fler här på forumet som har film som specialintresse?

[aspie]
0

Jag tittar iof mkt på film men specialintresse tror jag inte jag kan kalla det för.

Det ska förresten bli intressant att se hur mkt mer av min Aspergers som kommer fram när jag får medicin för min ADHD

Puhlo
0

Oh yes, jag fick också hyperfokus på film och sånt när jag precis började med Ritalin.. Finns också på filmtipset under samma nick som här..

Mitt främsta hyperfokus precis när jag började med Ritalin var Oblivion, spelet till datorn… Jag spelade säkert 10+ timmar om dagen, och jag glömde bort att äta..

timmelin
0

O jag brukar vara galen i böcker

Misstänker att det ökar när jag börjar äta medicin. Har råkat ut för dagar när jag inte har kunnat sluta att läsa och inte gjort något förrän jag hört maken sätta nycklen i dörren.

Film älskar jag också.

Särskilt spännande, rysare då mår jag toppen

[Fiction]
0

#2 Jag söker upp dig på Filmtipset nu. ;)

Casiopeia
0

Är väl inte heller besatt, utan bara väldigt filmintresserad. Har inte riktigt tid att se så mycket som jag skulle vilja, men visst får man höra från vänner att man är en filmnörd som inte bara pratar väldigt mycket om film, utan även mest tittar om "konstiga filmer" Tungan ute

Filmtipset är en grymt bra sida, är även jag medlem under samma nick som här :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

timmelin
0

ska på filmfestival nu i april genom mit jobb jippi

i alingsås av alla ställen Glad

timmelin
0

http://www.omfilm.net/?p=viewnews&ID=1027

är detta jag ska titta på :) hoppas jag sover gott efteråt hihi

NaimaG
0

Yes, jag ser mycket på film framförallt ser jag Stargate Atlantis serien om och om igen. (är aspergare)

Niklas
0

#0: Du kanske kan dela med dig av recensioner på Film iFokus också? Glad

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning