Mer att må dåligt av
Har varit sjukskriven ett bra tag nu och idag fick jag samtal från försäkringskassan med repliken "vi saknar samtilga sjukskrivningspapper från dit jobb". Min personal chef har inte skickat in ett enda sjukskrivningspapper till försäkringskassan.
Ringde upp dem och berätta läget och deras kommentar var "Ja, men då ska jag prata med henne, hejdå".
Jag hörde även av mig till dem två veckor sedan kring ett annat ärende och det har de inte kontaktat mig om. De har tvärt slutat kontakta mig och ge blanka fasen i att skicka in sjukskrivningspapprena.
Denna månad får jag inte ut några pengar i och med mitt arbetes försummelse. och som de låter på dem ligger jag på marginalen från att bli sparkad. Jag fick litterärt en utskällning av dem i telefonen dvs de skrek "ja, men då ska vi prata med henne, HEJDÅ!" till mig i telefonen.
Vilket jobb jag har…

Fy fan.. jobbigt…kramar om…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#1 Något.
Trots att de sagt till mig att det är dem som skickar in papprena sa min personal chef nu till mig att det är jag som ska skicka in papprena, de verkar inte ha koll själva. Nu kivas jag med att de ska ge mig original pappren eftersom det är dem som har dem och försäkringskassan vill ha just originalen men mitt arbete envisas med att ge kopior.
Är du med i facket?
Yes det är jag. Och nu har de entligen gett med sig med att ge originalpapprena.

bra kämpat av dig.. håller tummarna hårt att det löser sig snarast…kramar om
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#4 Bra!
Jag skulle iaf rekommendera dig att du vänder dig till facket om det uppstår ngt mer krångel på den fronten. Jag kan inte så mkt om sådana ärenden själv, men jag har en mor som arbetar med den typen av frågor, så jag kan alltid rådfråga henne och skriva ner vad hon säger här om du vill ha mer hjälp. :)
#6 Jag återkommer ifall mer bekymmer uppstår.
inom vilken branch jobbar du?
sådant här som du har råkat ut för gör mig förbannad
alltså, måste du klara dig på sparat kapital nu då?
#8 Jag är lokalvårdare.
Ja, vi måste gå runt på karlns lön samt de kvarstående 2000kr mitt jobb betalar ut som sjukpenning för de första två veckorna.
det är förjäkligt. man har ju inte så bra marginal oftast att man kan leva gott på det.
har du barn? så att det är kläder och saker till dom också.
vad säger ditt jobb, har du fått en ursäkt?
borde ju ge dig en kompensations lön för detta. var ju deras fel
#10 Har inte fått någon ursäkt och nej du här finns inga barn.

Vad gör man när arbetsgivare inte sköter sig? Kan bara hoppas att det löser sig för dig så fort som möjligt, Naima.
Cyberkram!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.