Ökad koncentration.
Jag för ökad koncentration av zopiklon/imovane, alltså en typ av sömnmedicin. Den hjälper mig inte att sämna eller bli trött, utam snarare att lugna ned mig så att jag lyckas hålla fokus på saker.
Märker det nu när jag pluggar körkortsteori, jag kan inte koncentrera mig alls på dagen utan frt kryper i kroppen efter två sekundet och jag får utbrott om jag inte klarar att hitta svar på någon fråga.
Men efter jag tagit sömnmedicinen, som ska hjälpa mig att sova men inte ens gör mig trött, så kan jag plugga jättebra.
Visst blir jag väldigt vimsig, yr och halvborta ifrån världen, men att hålla fokus är inga problem.
Hur kan det vara så? Stänger zopiklonen av infarten från andra sinnen, så man kan ha fullt fokus på ett?
Just nu vill jag ta zopiklon istället för Concerta, Concerta hjälper, men asbolut inte lika bra..
Nån som har liknande erfarenheter av insomningsmedicin?

En tjej jag bott ihop med blev helt överenergisk på morfinet som finns i hostmedicinen (cocilliana). Hon sprang runt som en iller och röjde när hon borde legat i sängen och vilat. Lite lagom udda tycker jag =)
Ojdå, ja, det känns ju lite konstigt att få en motsatt effekt.
Av just morfin somnar jag direkt, men får ordentligt migrån i flera dagar sedan, även om det är så lite som i cocilana.

Vi är ju ite felbyggda=P Man ska ju inte bli lugn och sansad av att äta amfetaminliknande preparat men det blir vi så jag är inte förvånad över den bakochframvända reaktionen. Inte hört om det förut men din teori låter väl vettig. När man blir avstängd eller dämpad i kaoset i huvudet så kanske det blir lättare att ta en sak i huvudet.
Ja, vi är väl lite felbyggda.. :)
Så nu blir det till att plugga teori kvällstid framöver. Fast köra bil ska jag nog göra opåverkad.. :)

Tack! Jag känner igen mej totalt! Det enda som fått mej "lugn" och fokuserad och trygg är just zopiklon. Hade det som insomningsmedicin, men fuskade ibland och tog en runt 6 tiden på kvällen för att kunna stå ut.