Ökad koncentration.
Jag för ökad koncentration av zopiklon/imovane, alltså en typ av sömnmedicin. Den hjälper mig inte att sämna eller bli trött, utam snarare att lugna ned mig så att jag lyckas hålla fokus på saker.
Märker det nu när jag pluggar körkortsteori, jag kan inte koncentrera mig alls på dagen utan frt kryper i kroppen efter två sekundet och jag får utbrott om jag inte klarar att hitta svar på någon fråga.
Men efter jag tagit sömnmedicinen, som ska hjälpa mig att sova men inte ens gör mig trött, så kan jag plugga jättebra.
Visst blir jag väldigt vimsig, yr och halvborta ifrån världen, men att hålla fokus är inga problem.
Hur kan det vara så? Stänger zopiklonen av infarten från andra sinnen, så man kan ha fullt fokus på ett?
Just nu vill jag ta zopiklon istället för Concerta, Concerta hjälper, men asbolut inte lika bra..
Nån som har liknande erfarenheter av insomningsmedicin?

En tjej jag bott ihop med blev helt överenergisk på morfinet som finns i hostmedicinen (cocilliana). Hon sprang runt som en iller och röjde när hon borde legat i sängen och vilat. Lite lagom udda tycker jag =)
Ojdå, ja, det känns ju lite konstigt att få en motsatt effekt.
Av just morfin somnar jag direkt, men får ordentligt migrån i flera dagar sedan, även om det är så lite som i cocilana.

Vi är ju ite felbyggda=P Man ska ju inte bli lugn och sansad av att äta amfetaminliknande preparat men det blir vi så jag är inte förvånad över den bakochframvända reaktionen. Inte hört om det förut men din teori låter väl vettig. När man blir avstängd eller dämpad i kaoset i huvudet så kanske det blir lättare att ta en sak i huvudet.
Ja, vi är väl lite felbyggda.. :)
Så nu blir det till att plugga teori kvällstid framöver. Fast köra bil ska jag nog göra opåverkad.. :)

Tack! Jag känner igen mej totalt! Det enda som fått mej "lugn" och fokuserad och trygg är just zopiklon. Hade det som insomningsmedicin, men fuskade ibland och tog en runt 6 tiden på kvällen för att kunna stå ut.
Får inget utskrivet av min läkare då hon säger att det är beroendeframkallande och att man blir kraftigt tillvand på det. Ska nog ta upp det ändå med henne vid nästa besök.
Skönt att läsa att det finns fler som haft liknande upplevelser!
Tack!
Har du ADHD?
Du får för låg dos Zoplikon.
Vem --------Ej medicinerad----Zoplikon----Ökad dos Zoplikon---
Jag (AS): ----- Lugn------------Somnar-----------Död(
)--------
Du (ADHD?) --Speedad----------Lugn-----------Somnar-----------
Kan det vara så?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#5: Spännande att någon annan har samma upplevelser!
#6: Ja, jag har ADHD.
Fast det blir samma resultat om jag tar högre dos, jag erkänner att jag överdoserar ganska rejält då jag är jäkligt less på att inte få sova.
#8: Okej, ska höra med läkaren om det nästa gång. Hon borde ju vara medveten om det när hon är läkare på NPF-mottagningen, speciellt när jag säger att det inte fungerar. Blir så less.
#10: Fast det är ju den dosen man börjar på, inte meningen att den ska hjälpa utan bara som insättningsdos. Man höjer ju sen.
aha, hur länge går man på den dosen typ då?
#12: Två veckor gick jag på den innan jag dubblade i alla fall.

Det här med att man blir tillvand på zopiklon och att det är beroendeframkallande kanske man kan stävja genom att ordinera zopiklon 3 gånger om dagen? Läkarna har väääldigt svårt att skriva ut detta preparat men amfetaminliknande ÖSER dom över mej 
Har provat Concerta, Medikinet och Ritalin och INGEN av blandningarna fungerade oavsett tablettberedning, höjning, sänkning m.m.
Zopiklon gör mej lugn, mer fokuserad och gör att jag kan/kunde ta tag i jobbiga saker..
Fast det är klart, blir man tillvand så blir man och då uteblir ju den effekten 

Det här med att man blir tillvand på zopiklon och att det är beroendeframkallande kanske man kan stävja genom att ordinera zopiklon 3 gånger om dagen? Läkarna har väääldigt svårt att skriva ut detta preparat men amfetaminliknande ÖSER dom över mej 
Har provat Concerta, Medikinet och Ritalin och INGEN av blandningarna fungerade oavsett tablettberedning, höjning, sänkning m.m.
Zopiklon gör mej lugn, mer fokuserad och gör att jag kan/kunde ta tag i jobbiga saker..
Fast det är klart, blir man tillvand så blir man och då uteblir ju den effekten 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#16: Min läkare sa att man började med en låg dos, 18 mg, för att vänja kroppen. Sedan höjer man, som med all annan medicin.
Jag behövde dock bara höja en gång, så jag äter också 36 mg.
#17 Okej, men jag har inte ätit 18 mg överhuvudtaget, inte 27 mg som finns heller, utan började direkt med 36 mg..
Skulle inte vara några problem sa läkaren.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.