Tips pa dokumentar
Sitter just nu och tittar pa en dokumentar om autistiska barn som ar valdigt se-vard! Den heter 'Young, artistic & stage struck'. Speciellt en ung kille som heter Ben har greppat tag om mitt hjarta. Otroligt intelligent, men aven otroligt negativ och ser overdrivet "realistiskt" pa varlden.
Vet inte om lanken fungerar i Sverige, men provar anda, annars kanske ni kan soka och se om ni hittar den nagon annan stans pa internet :)
// Amanda
Länken verkar inte fungera i Sverige tyvärr.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Vad jag är negativ hela tiden? Folk tipsar om roliga saker och jag bara gnäller över att det inte fungerar på min dator… Jag är inte så otacksam egentligen!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

// Amanda

Låter som något jag vill se.. får flytta till england=)

Eller tjata pa nagot svenskt tv-bolag om att kopa in den! :)
// Amanda

onej! jag vill se! först trodde jag att det gick, för det såg ut så. men det gick inte.. ja, svt kanske kan köpa in den?
Jag tror jag har sätt den dokumentären. Om jag inte minns fel så är Ben blind och tar sig fram genom att använda klick ljud liksom en fladdermus använder ljud för att se. Eller är det en annan dukomentär?
Har sätt så många dokumentärfilmer om handikappade.

#7 Tror det är en annan? Har iaf sett en dokumentär om det du beskriver men det var en mörk kille.
#8 Jo och han hette också Ben.

#9 ah, det var häftigt hur han klarade sig med klickandet.

#7 Det ar nog en annan. Den har ar helt ny och alla avsnitt har inte visats an :)
// Amanda