Träning/idrott
Hej är bara nyfiken på vilket sätt ni tränar/idrottar och om ni gör det?
Jag tränar själv på friskis och svettis och går promenader i skogen och på landet ( när jag orkar). Just nu är det en sådan där toppen period iallfall i mitt liv 
Tränar ni helst i grupp eller ensamma?
Tar ni med er vänner till tex gymet eller kan ni gå själva?
Har gymkort och personlig tränare. Jag tränar tungvikt och löpning. Har också svart bälte i judo. Har tidigare tränat, tävlat och vunnit i höjdhopp, tennis och hockey.
Häftigt, då är du en riktig atlet. Kul att se att du kombinerade lag och individträning. Men vad jag ser så verkar du ändå mest vara individualist. Tränar du för din egna skull eller tävlar du fortfarande? 
Tränat Kung Fu i många år förut, men slutat av olika anledningar. Älskar den träningen, men finns tyvärr ingen annan klubb att träna det på här och gå tillbaka till den gamla är inget alternativ. Men har funderingar på att börja med Aikido, lite fånig kampsport, men det verkar roligt i alla fall. :)
Men numera så motionerar jag mest med hästen, rider och springer runt och busar typ. :)
Utöver det så motionsgår jag och gör hemmastyrkeövningar varje dag.
#2 Just nu tränar jag bara men skulle vilja tävla i judo i framtiden när jag kan övervina min rädsla för risken till att man kan bryta ett par ben eller två.
Atlet ja, man är ju uppvuxen med en far som är fd elitidrottare och ishockey coash. Brås väll på honom.
Har en dotter som är elitidrottare. så det blir mycket idrott här med;)
Är utbildad judotränare, tävlade en del förut. Med risk för att råka skrämma Naima (förlåt
) så tvingades jag att lägga av med judo och allt sportande sen jag slet axeln ur led och fick en allvarlig whiplash under en stor judotävling som satte punkt för hela min karriär.
Gjorde ett försök till comeback på judomattorna, och skadade min nacke igen på samma vis, så whiplashen förvärrades. Numera är jag förbjuden att träna någon som helst form av kampsport.
Utöver det så har jag idrottat inom en hel del andra sporter, så som fotboll, ridning, simning, gymnastik, dans, cirkus och nycirkus.
#6 Skadat mig har jag gjort många gånger under judon har till och med fått hjärnskakning men det är det med att bryta ben jag inte gillar. Träningarna är jag inte rädd för då tränar man med de man vet styrkan av men på tävlingar är det tuffare och okända personer man inte vet styrkan på.
Har cyklat mer eller mindre hela vintern här hemma. Nu har jag börjat att jogga (ute haha). Funderar på att gå och simma en gång i veckan. Får rabatt från jobbet men bara en gång per vecka.
Och jag tränar helst själv.
Jag rider, har provat på det mesta som yngre men det har alltid varit hästarna som tagit mest med tid
Jag har också gjort massor när jag var yngre. Ridit, simmat, volleyboll, fotboll, basket och en massa annat.
Ja gud vad man höll på med olika sporter när man var liten
Men hade inte tålamodet att satsa på en sport utan flaxade mest runt
#7 Ah. Jag upplever dock att det som tjej är mycket lättare att tävla mot okända än att träna med de som verkligen vet vad jag går för.
Jag vet inte hur det ser ut i eran dojo, men jag tränade som ensam tjej så jag lärde mig snabbt att parera mycket explosiv styrka. På tävlingar blev jag sedan underskattad.
Att bryta sig på en tävling är nog ingen större fara, fast man kan tro det. Mjukdelsskador är det som förekommer främst. Under min karriär hann jag bevittna ett enda "brutet" ben, som bestod av en spricka i en stortå som kilade fast sig i skarven mellan två mattor.
Har du varit iväg och tittat på tävlingar? Annars rekommenderar jag att du gör det och ser hur det går till, och får en inblick i vad det är för typer av skador som förekommer. Det är mest stukningar, ett och annat ömmande knä, bulor och blåmärken 
När man tävlar så möter man ju oftast folk som är vana vid sporten, så även om du kommer att möta nybörjare så kommer dom på din nivå att kunna sina steg och rörelser, och risken att bryta sig blir därmet liten.
Då du har svart bälte så ligger du ju på en hög nivå redan, det är de lägre klasserna där det ofta förekommer nybörjarfel som det kan vara lite farligare enligt min erfarenhet. (har stått som kantdomare en del också, så jag har lite matcher i erfarenhetsväg att tala om, utöver mina egna. Dom hinner man inte analysera så mycket).
Vad är det främst som grundar din oro? Känner du att du har lätt att bryta dig eller är du rädd att din motståndare ska klanta sig?

Spelar handboll, har gjort det sen jag var åtta. Tränar också styrketräning och borde springa lite för konditionsens skull. Rör gärna på mig i övrigt, cyklar och går på promenader.
#13 Jag tränar inte ensam, det är omöjligt att träna själv på judo eftersom man måste ha en motståndare för att kunna utföra kastningar osv. Jag är van vid att judogrupperna skall innehålla cirka 10 personer och två tränare.
Jag har sätt många tävlingar i mina dagar och det som oroar mig mest är att motståndaren klantar sig och gör felsteg som kan skada mig lika mycket som sig själv. Min ena tränare råkade ut för en sådan på en tävling där motståndaren gjorde ett felsteg som orsakade att min tränares kotor i ryggen lossnade.
#15 Jo med ensam tjej menade jag att jag tränar bara med killar, det fanns inga tjejer i min grupp där jag tränade. Helt ensam går förstås inte :)
Men huuh, det låter som en himla otäck olycka! :(
#16 Oj, läste inte att det stod tjej, haha hoppade visst över det ordet =D
#17 Sånt som händer :)