Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2329 ggr
Zaphix
0

OT: Heltidsjobb?

Ska det verkligen vara ett heltidsjobb att vara sjukskriven? Att behöva fylla i ansökningar, ringa försäkringskassan, banken, soc och alla andra världens ställen..

Jag trodde man var sjukskriven för att man inte var kapabel till att jobba, men det tar mer energi att vara sjukskriven än att jobba. Hur ska man då ha energi över till att bli frisk?

Jag går i KBT för social fobi och depression, och det tar upp riktigt mycket av min energi och ork.
Och dessutom ha ork med allt vad som krävs för att vara sjukskriven.. Det går inte ihop för mig.

Någon annan som är sjuksriven som har samma problem? Lösning?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
0

Någon lösning har jag inte men jag tycker precis som du att det är en himla massa saker som ska göras, telefonsamtal ska ringas, läkare som ska jagas, blanketter som ska in i tid och otid och det ena med det fjärde.

NaimaG
0

Jag är sjukskriven men är inte i din sitts. Hos mig är det min man som fixar FK, mitt jobb och till och med ringer psyket när jag exempelvis behöver ny medicin eller dyligt. Jag har ingen kontakt med min handläggare på FK men min man har det. Jag måste ha det så i och med att jag inte kan göra mig talförd, blir stressad utav telefoner osv. Du har ingen som kan tänkas hjälpa dig möjligtvis?

Zaphix
0

#2: Mamma hjälper mig endel, men det känns inte alls roligt att behöva be henne om hjälp så mycket, så försöker göra det mesta själv, tills det blir för mycket. Då måste jag ändå be henne.. :\

Min och Dackes blogg

miniimee
0

Ja det är ett heltidsjobb och det suger musten av en! Hur skall man orka bli bra när det är så mkt annat hela tiden……?

Sweetelle
0

Håller med er. Man blir ju helt slut av allt detta, och den mentala stressen gör det inte lättare att bli frisk och stark!

Zaphix
0

Ja, det känns som all energi går åt till det här just nu.

Krångel med bostadsersättningsutbetalningen, och jag har fått många spännande utgifter den här månaden när både högkostnadsskyddet på sjukhuset och för läkemedel gått ut. 1800 + 900 inklusive de vanliga räkningarna.. Så trevligt att FK betalt ut pengar till fel ställe, av misstag, så jag får panik av allt. Härlig dag idag.

Min och Dackes blogg

Mysan59
0

#0 Håller med, det är inte jädrans pusslande och tänkande, fast man har problem ändå.

Har en massa strul just nu - inga pengar varken från FK, a-kassan eller soc. och ingen vet vem jag ska ha pengar av.

Rörigt att förklara, men skit är det!