Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: adhd-add
Läst 2330 ggr
OzzyochJag
0

orka bråka med läkaren.

Jag var hos min läkare på VC i tidags, hade skrivit ut artikeln om bokstavsflickor och punktat ner allt jag kunde komma på som tyder på att jag har ADHD.
Men hon kunde inte ge mig någon remiss på något jag skrivit ut på nätet, men jag fick ett test som visade att jag har en depression och hon ville ge mig antidepressiva.
Jag förklarade för henne att är jag depp så beror det på en underliggande ADHD och jag vägrar ta antidepp igen, har gjort det för flera år sedan och det enda som hände var att jag blev trött och fick ont i kroppen.

Jag tänker inte ge mig, men blev väldigt nedslagen av att hon över huvudtaget vägrade lyssna det minsta på mig. Nästa steg är att vänta på psykologen jag ska få och se vad hon har att säga, sedan begära annan läkare och hjälper inte det så får jag byta vårdcentral helt enkelt. Någon måste ju lyssna och ta mig på allvar.

mayolica
0

Du kan alltid ringa till patientnämnden och få råd om du känner dej felbehandlad av sjukvården/läkaren.

~ mayolica ~

OzzyochJag
0

okej. bra att veta. Hon var hel vimsig och kunde inte ens få till mina astmamediciner rätt märkte jag när jag skulle ta ut dom.

Vivalafrance
0

Vad är det med läkare idag och skriva ut antidepp till folk dem ger ut dem till folk som bara har en fis på tvären, Hade samma problem när jag skulle ansöka om amfetamin, det är deras första tanke antidepp

OzzyochJag
0

Ja, det är inte första gången jag har den diskussionen med en läkare.
Att de bara vill dölja symptomen och inte hitta orsaken till problemet.