Förvirrad av test?
Jag står och har stått på kö för nevrotureding i flera månader, vart ställd där efter att ha gått till psykolog och träffat några som är utredare och som interjuvat mig.
Nu har jag bytt komun och idag skulle jag träffa en kvinna som ska besluta om jag ska stå kvar på utredingne eller om den är onödig. Jag tänkte självkalrt att det skulle vara en interjuv och sen några tester.
NU när jag kom dit så pratade vi lite och sen sa hon att jag ska göra 4 olika stäster eftersom att jag gjorde dessa täster som ung och att de då gick bra på vissa pnikter och dåligt på andra.
Så jag fick göra ett mattetäst, Självklart fick jag knappt nått svar fram då jag har svårt för matte och även med alla hjälpmedel behöver jag öva in hur jag ska göra och kommer alldrig ihåg ett räknesätt långre en ca 3 veckor.
Sen svarade jag på allmänkunskapsfrågor, tex, i vilken värdsdel ligger Brasilien? och vem var cleopatra? Dessa frågor gick mycket bättre änve om jag kände att jag kunde fyllt i med massor med info på vissa ställen och kände mig riktigt dum när jag inte kunde svara på hur många veckor vi har på ett år.
Nästa gång ska jag göra fler täster. Det jag undrar är hur min nevroutredingn kan bero på detta? när jag inna har interjuvats och dom tycket att det varit självkarlt att tästa.
Finns det inga med nevroproblem som kan klara dessa täst som en "normal" person?
Mattefrågor gjorde inte jag på mitt test, vad jag kan minnas i alla fall.
Däremot allmänkunskapen sa min utredare var till för att se hur långt man klarat i skolan typ. På vilken nivå man ligger i undervisningen..
Jag har varken stora problem med matten och har inga problem med allmänkunskapen, men likfallt har jag ADHD.. :)
Är väldigt lättlärd, så behöver inte koncentrera mig för att saker ska fastna i min hjärna, medan jag känner folk utan något NPF som är totalt oallmänbildade, så det behöver ju inte ha med ev. diagnos att göra..

Jag fick mattefrågor på mitt test….har oxå svårt för matte, tror dock det gick bra, men jag var tvungen å räkna på fingrarna å det tog sin lilla tid
Det var mkt under min nevro utredning som jag ej förstod riktigt vad som hade med en diagnos att göra, men men…förhopp ningsvis vet de som skapat utredningarna det!
Lycka till på resten av testerna

Jag hade ett antal huvudräkningsövningar på min utredning.
Jag också
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Okej, För detta är alltså inte tästet utan ett täst för om jag ska få göra utredingnen. Så om det gick bra på detta täst skulle jag inte behöva elelr få göra en nevroutredingn.
Ska fråga nästa gång för jag förstår inte hur detta visar om jag har rätt till det när jag helt klart har Fobisk och självisk personlighetströning och ovnapå det många andra problem som hon inte ens frågat om.
Mattetästet bestod av att hon sa tal och ajg på tid skule lösa den. Men som jag sa till henne fleragågner, jag har kunnat dessa tal, men kan inte hiva fram det bara sådär, måste få visat hur man gör och öva innan.
Så måste man ha problem med matte och likande för att ha ett novrologiskt problem? För mycket annat utanför detta stämmer ju in.
Detta är allts inte utredingnen utan dom tästar för att se om jag har rätt till utredingnen.
Förtydligar

Jag vet ej om man måste ha problem med matte för att ha en diagnos, och jag visste ej att det fanns tester för att se om man skall få göra det "riktiga testet", så som jag förstod ingick matte och allmänbildningen till själva neuro testet (men jag kan ha fel).
Jag har alltid haft svårt för matte, jag måste se siffrorna mm framför mig och kunna kladda mina uträkningar, att göra det i "tomma luften" är jättesvårt för mig, så jag fuska med fingrarna (men det var okej).
Samma sak med de andra testerna, har mkt lättare för att SE saker, än HÖRA dem, och då går det långsammare,men det sa jag oxå.
Men lycka till!
Ja, detta med matten är helt omöjlig, jag har kunnat räkn ppe på matte B nivå med myket övning. MEn nu funkade inte ens det änkladste och då fik jag se talet använda penna och papper och miniräknadre. Funkade inte alls.
Tycker det är så konstigt att dom gör detta då den förra stället sa att det påminde om nervro och ville göra det för att se mina problemområden. Suck. Om jag inte får utredignen så blir jag faast i ingemanslandet ingen…
Tack för svaren i allafall =)

Nej, man behöver inte ha problem med varken matte eller annan begåvning eller ha Dyslexi eller något sådant. Tror det är för att mäta begåvningsprofilen så dom ser om man har problem där också.
Okej, får fråga henne då, för ho on sa att detta avgjorde om ajg får utredingen elelr inte och jag frågade om det var tästresultatet som hon menade och hon sa ja. Var oxå därför jag träffar henen för att hon ksa bestämma om jag har rätt att få en Nevroutredigng. Kanske att dom inte ger en om man inte har enligt dom tydliga problem. Får se….
Man har alltid en ojämn begåvningsprofil om man har ett neuropsykitriskt handikapp.
Jag har svårt för språkförståelse bland annat och mycket duktig på logik. Jag har AS.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

#11 Har man alltid? Tycker int edet stämmer in på mig.
#12 Om jag inte minns fel har du svårt för ironi. Vilket ger lägre poäng i språkförståelse.

#14 Det testen TS pratar om är de testen som mäter ens IQ, begåvningsprofil.
WAIS förkortas det för vuxna över 16 år. Det testet borde du ha gjort Hanna. Matte, språk, allmänbildning, bygga klossar etc.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wechsler_Adult_Intelligence_Scale

#15 Ja men jag hade inte en ojämn begåvningsprofil enligt det testet. Så vitt jag kommer ihåg berörs inte ironi tillexempel.
#16 Jag vet att det var en massa språkliga frågor iaf. Som ordspråk och försåelse mellan raderna. Sedan skulle man ju kunna lägga bildserier i rätt ordning, komma ihåg sifferkoder både framlänges och baklänges… 

#17 Uppenbarligen var jag bra på dom då=p
Ja ojämn är jag ju. If vad jag tycker. Får se vilka delar som jag får tästa. för hon saatt jag ju reand tästat detta fär några år sedan så hon ville se om jag vuxit in i de som var dåligt innan.
Ska iallafall be henen att berätta vad hon kommer fram till och speciellt om hon säger att jag inte har rätt till utredning.