Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2547 ggr
linhof
0

En till av oss :)

Hepp pojkar o flickor Glad long time no see…

Nu har en till i familjen fått diagnos (muntligt än så länge) några få saker kvar innan det skrivs på papper…. Ja pratar om min lille kille…

Men det fanns ingen tvekan om att han har adhd… de tester han gjort än så länge toppar listorna! Mammas kille Skrattande

Han har fått conserta 18 mg i en månad nu för o testa och vilken förändring!!! vi här hemma märker av det jättemycket men tyvärr inte skolan så vi ska höja dosen till 27 mg i en månad o sen till 36 mg…

Skolan har skärpt till sej rejält med! Han har fått en personlig dator och anpassade "lektioner" där han får ihop med 3 andra barn hjälp med de svårigheter han har Glad

Storebror har de satt fart med nu oxå då hans specialskola försvinner när han skall börja 7an… han kommer att få en personlig elevassistent och en hel del halvklass lektioner….

Själv e jag lika tokig som vanligt o har inte börjat med ADHD medz än…men skall till dr i mars…så vi får väl se vad som händer.

Kram alla <3

[aspie]
0

Vad skönt att äntligen få veta och att han fått sin medz  och att de skärpt sig i skolan Linhof. Jag väntar fortfarande på min medz oxå så vi kanske får den samtidigt du och jagTungan ute

linhof
0

lite uppdatering då…. Totte o vi har vart på bup för o diskutera ev tilläggsdiagnos…där dr (gud silken härlig kvinna!) ansåg att det kan vänta ett tag då det är så himla mycket förändring för vår grabb ändå, så ev tester skulle förmodligen bli fel. Däremot skall hon backa upp så vi verkligen får den hjälp vi behöver för honom…även pusha på soc lite så de kan skramla fram en stödfamilj till oss (vi har ju faktiskt fått godkänt för det)

Felix har vi ökat från 18 gr till 27 gram Concerta o ska öka ytterligare till 36 om några dagar….vi hoppas att det skall visa sej i skolan…annars får vi prova ut en annan tablett….

Själv ska jag till vuxenpsyk imon så vi får väl se va som händer där…. jag har fått prova ut en handi, vilket va kanon i början….tills ja började glömma o ta med den, lägga in det jag behövde o ladda den Obestämd sen fick ja en ny mobil som funka bättre för mej så ja lämna tbx handin…

hmmm nu va det nog inge mer för tillfället tror ja…

Svea-
0

kram

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

bfee
0

Linhof:
Vad skönt för er att äntligen ha fått en diagnos på papper för minstingen. Hur gammal är han idag? Här är det på G att börja medicinera minstingen med. Vi ville ju inte det i början, utan ville testa andra sätt o metoder först, men… Nu har vi bestämt oss för att börja medicinera, trots allt. Så den 12 april har vi möte med läkaren om detta, i samband med en stor konferens som vi dragit igång med förskolan, NP-teamet, osv… Pga att det är en hel del som strulat till sig på dagis efter att allt gått såååå bra såååå länge där… ;)

Men problem är ju till för att lösas
- det gäller bara att hitta rätt metod :)

linhof
0

#3 kramis! <3

#4 tack Skrattande vår "lilla" kille fyller 11 nu i maj…. o vi har tjatat sedan han va 3 år… men nu äntligen Glad

O nu har ja börjat med min egen medecin: Medikinet så nu får vi se hur det går…än så länge så e ja bara jävelusiskt trött o mår illa som biverkning….förhoppningsvis så får ja en till: högre blodtryck Flört inte var dag man önskar sej en biverkning men just den skulle ja behöva…det andra får mer än gärna försvinna Flört

linhof
0

och igår va ja hos dr…. jag ska sluta med medikinet…. har mått konstant illa sedan jag började med den, har inte ens mått så illa när jag vart gravid! Inte ens när jag var med tvillingar o spydde konstant de 12 veckor som graviditeten varade Obestämd har visserligen bara gått ner 1 kilo men har haft absolut ingen som helst matlust… har levt på en midda om dan som till o med var mindre än 6 åringens portion Förvånad har sovit dåligt…om ja har kunnat sova alls….

så nu skall jag tillbaka till voxran… den funkade åtminstonde en bit på vägen…utan biverkningar…..

[aspie]
0

Tråkigt att det inte funkade på dig Linhof Rynkar på näsan Kram

Sweetelle
0

#6 Kul att se dig här igen även om det är tråkigt att höra att medicinen inte fungerade. Hur var det, testade du Concerta förra året? Eller blev det aldrig av?

För övrigt är du min idol och förebild Linhof, du är precis så vild och galen som jag vill vara och tror att jag innerst inne är, men inte orkat vara senaste åren =)

linhof
0

Aspie: sånt som händer….

ELVA!!! Kyss nää ja testa aldrig conserta…och han vill inte prova den på mej då jag mådde så dåligt av medikinetten….han tycker inte att fördelarna väger tyngre än nackdelarna för mej och jag e benägen att hålla med….. vi pratade lite om stratteran igen o jag fick välja själv om jag ville prova…men jag kände mej lite tryggare med voxran då jag vet att den funkar lite granna ialla fall Glad

Du e ju inte klok! ha mej som förebild?? Tungan ute klart att du är vild o galen innerst inne. det tror jag att alla är fast det är bara såna som vi som VÅGAR…. när vi mår bra. Hoppas verkligen du mår bättre och vi måste försöka få till den där fikan vi pratat om… ska "bara" fixa min bil först.

Känner mej lite naken utan den…kan juh inte göra nåt Obestämd kramis

Sweetelle
0

#9 Ja det får vi verkligen göra! Skulle kunna vara kul att hittra på nåt med våra småtjejer, för visst är din dotter ochså i femårsåldern.

Jag mår både bättre och sämre. Är betydligt mer stabil än innan men så förbannat trött på den oerhört inkompetenta vårdapparaten,

Nu skall jag ut och röja i mitt kryddland som fröat runt sig så man inte vet vad som är vad =)

Sweetelle
0

#10 Ursäkta stavningen!!!

*hitta (ej hittra)

*också (ej ochså)

Sedan skall det in ett ,-tecken och ett annat , skall bytas mot .

linhof
0

hehe…jupp hon e 6 år fyllda nu i april Glad

o att du stava fel hade ja inte ens märktFlört