Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1917 ggr
Zaphix
0

Tappat hungern..

Har börjat med större dos av Concerta i veckan, och en bieffekt kom på köpet, att jag inte är hungrig under de 12 timmar den verkar..

Mycket praktiskt iofs, är ju inte så roligt att vara hungrig. Men problemet är att jag glömmer bort att äta, tänker inte på det när jag inte är hungrig. Och det är mycket dåligt för min magkatarr, eller bra för magkatarren kanske, men mindre bra för jag får ju ont i magen..

Är ju en väldigt vanlig bieffekt, så antar att fler har fått den.

Hur lyckas ni äta regelbundet när ni inte är hungriga? Hur kommer ni ihåg det?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
0

Jag har barnen som påminner en när dom är hungriga. Tungan ute

Zaphix
0

Jag har iofs hunden.. Men han äter inte de tider jag äter. Men han är duktig på att påminna om att han ska ha mat. :)

Min och Dackes blogg

HannaM
0

Sätta larm på mobilen? Om det är svårt att motivera sig att laga mat när man inte är hungrig gör sånt du bara kan värma på eller ät typ filmjölk som du bara kan hälla upp.

Zaphix
0

#3: Har ingen bra larmfunktion på telefonen, inget som man kan sätta så det regelbundet larmar en viss tid varje dag. Isf måste jag sätta nytt alarm inför varje måltid. Och då måste jag ändå komma ihåg det. :\

Min och Dackes blogg

HannaM
0

#4 Prata med hab och att få någon sån där klocka eller handdator med pååminelsefunktion? Eller se efter om det finns någon hyffsaat billig sådan klocka du kan köpa själv om du inte orkar jaga dom.

Zaphix
0

#4: Inte tillgång till hab, men jag skulle säkert kunna få tillgång till en arbetsterapeut via NP-enheten..

Men lättast är nog som du skrev att köpa en själv. :)

Tack för tipset!

Min och Dackes blogg

HannaM
0

Jo, det är ju så jäkla omständigt att jaga folk när man inte har en etablerad bra  kontakt. Hoppas du hittar något som fungerar bra!

Zaphix
0

Fast jag har turen att ha väldigt bra kontakt med NP-mottagningen, är där minst en gång i veckan, så det skulle inta vara så omständigt iaf. Det omständiga är väl att jag aldrig vågar fråga om saker.. :\

Men ska leta lite efter nån bra klocka iaf! :)

Min och Dackes blogg

Puhlo
0

Jag rekommenderar att du tar och äter något med mkt energiprocent innan du tar medicinen på morgonen. Det, och att du lagar mat och har i matlådor som du bara kan värma på när du måste äta.

Jag har också haft stora problem med aptiten vid medicinhöjning, och jag har diabetes också, vilket ibland kan vara katastrof. Att gå från "Inte hungrig, inte hungrig, småsugen, sugen.. borde äta..börjar laga mat,  småhungrig, ATTACKHUNGRIG, MÅR ILLA" och sen plötsligt inte vara hungrig igen, om jag inte får blodsockerdropp deluxe och darrar i hela kroppen.

Jag har iofs en bra timer i min mobiltelefon, sen har jag en ursnäll mamma också, som hjälpt mig mycket.