Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 2480 ggr
[Tassy]
2010-05-03 12:34
0

Katastrof!

Som ni nog alla vet vid det här laget så väntar jag sedan länge på min utredning.

Idag blev jag uppringd av utredningenheten, hurra tänkte jag, men det var tunga ord som jag fick. De tvingas lägga ner utredningsenheten. Attention riks är rasande, de är rasande, patienterna är rasande. Gud vet hur många års köande som sammanlagt gick till spillo!

Vart ska vi då ta vägen? Jo, ut till öppenpsykmott. runtomkring i länet. KATASTROF! SkrikandesGråter

Där jag hamnar är det (ursäkta) en hel jävla bunt med inkompetenta idioter! Vad fanken ska jag ta mig till?! Gråter

Sitter och väntar på tele ifrån enhetschefen där jag hamnar, han har en och annan fråga att besvara!

Zaphix
2010-05-03 12:57
0

Men usch!

Så trist när de lägger ned enheter som verkligen behövs. Men allt handlar väl i slutändan om pengar..

Vilket landsting?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
2010-05-03 12:59
0

Tror du inte de på np enheten hamnar på öppenpsyk då, när de nu stänger ner den avdelningen?

Jag fick ju heller inte utredas på np enheten pga av att jag hade fler diagnoser påstod de. Gjorde min utredning på öppenpsyk. Tror inte det var bättre eller lika bra med det funkade i varje fall.

Fast jag blir förb när de lägger ner avdelning efter avdelning och drar ner det mesta inom psyk. Det behövs ju mer resurser dit. Fattar inte hur de tänker.

[Tassy]
2010-05-03 14:27
0

Det gäller enheten i Gävle.
Jag slutade gå på min öppenpsyk. mott. av en anledning.. suck. Jag känner mig grymt sviken och lurad. Så dum jag var som trodde på det här..

mayolica
2010-05-03 16:17
0

#3 Förstår att du känner dej sviken och lurad ,men om det är något särskilt som gör att det inte känns bra på din psykmottagning så kanske du kan få byta till en annan som känns bättre.

Deras sätt att jobba på ett ställe kanske inte passar alla,vet även att dom ibland helt kör över folk och gör saker över huvet på människor.Så att folk känner sej idiotförklarade, och blir behandlade som om dom vore oförmögna att tänka själva och inte själva får vara delaktiga i sin vård och fatta viktiga beslut.

Om du inte redan gjort det så kan du även ringa och prata med patientnämnden?

~ mayolica ~

[Tassy]
2010-05-03 16:26
0

Vad är och hur fungerar patientnämnden? Vart kommer jag i kontakt med dem?

mayolica
2010-05-03 17:14
0

#5 Du kan hitta telefonnumret till patientnämnden i telefonkatalogen men det finns nog information på nätet om dom oxå,fasst nätet var inte aktuellt för mej då så jag har inte sökt där.Du ska vända dej till den patientnämnd där du tillhör,som finns närmast där du bor.  Är man missnöjd med vården,känner sej kränkt eller felbehandlad finns patientnämnden till för att hjälpa.

Dom brukar då hjälpa till att ringa till dom aktuella mottagningarna och försöka hjälpa till att få rätsida på problem, ifrågasätta om något är fel mm. Ge råd och hjälpa till att försöka hitta någon lösning.

Dom jag har pratat med har varit mycket snälla och förstående människor att prata med,bara det känns bra att känna att någon lyssnar och förstår. Dom var även väldigt snabba med att aktivt hjälpa med att ringa runt och kolla upp saker och sen ringa tillbaka till mej.

Patientnämnden är fristående från sjukvården och ska föra patientens talan.

~ mayolica ~

DodeN
2010-05-03 19:37
0

http://www.lg.se/templates/Page.aspx?id=15651

Här står kontaktinformationen till patientnämnden i gälveborgs landsting. Hoppas att du kan få hjälp.

timmelin
2010-05-04 00:30
0

O stackars dig. Är ju inte riktigt klokt att dom lägger ner när dom upptäcker att behovet är så stort. Vi blir ju fler och fler med denna problematik och samhället är ju inte skapt för oss.

Men som aspie skriver, borde ju kompetensen finnas på öppen psyk nu ju. Vi hoppas det iallfall.

Skriv vidare så vi får se vad som händer med dig gumman :)

[Tassy]
2010-05-04 02:32
0

Den där chefen ringde förstås aldrig. Hade inte väntat mig annat heller… suck!
Jag får göra ett nytt försök i morgon :( tycker det är rent ut sagt förjävla illa att jag inte blev uppringd som lovat. Det gör inte precis ätt det känns bättre än för något år sedan…

Tack för all stöd och hjälp.

David
2010-05-04 15:22
0

Visst är du sjukskriven? FK har möjlighet, och även skyldighet, att om du inte kan få den hjälp/utredning som du behöver inom den offentliga vården, att köpa utredning/behandling åt dig av privata aktörer.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[Tassy]
2010-05-04 15:35
0

Nej nej, FK tar inte i mig med tång ens. Jag pluggar på 75%, har inget val. Jag kan ingenting om nånting om hur jag ska få hjälp. Jag faller mellan alla stolar jag hittar och vet inte hur jag hittar hjälp.

David
2010-05-04 15:39
0

Sara, skicka mig ett mail så kan vi ta det privat, kan nog hitta något kryphål åt dig =).

// David

[Tassy]
2010-05-04 15:42
0

Extern mail eller PM?

David
2010-05-04 15:56
0

Ta den externa, sitter här ofta via iPhonen (som just inte heller fungerar), men med den kan jag inte läsa PM.

(visst har du min riktiga mailadress?)

// David

[Tassy]
2010-05-04 16:00
0

#14 Du har mail Flört

[Tassy]
2010-05-04 18:23
0

Nu har jag blivit uppringd av chefen på min gamla mottagning, och jag kommer på papper att utredas där, men i verkligheten slussas jag till ett annat mindre team i en annan mindre stad i närheten.

Jag fick en rejäl ursäkt och en ordentlig förklaring, så nu är jag nöjd och lugn igen.

timmelin
2010-05-05 00:03
0

O ja det var på tiden att dom bad om ursäkt. Fattas bara annat

Funderade på om handikappsombudsmannen hjälper oss också eller gäller det bara fysiskt handikappade.

Finns ju en sådan ( tror jag ) i varje stad eller??