Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterlagar-reglerlss
Läst 2944 ggr
[aspie]
2009-10-15 17:25
0

Godman

Ni som har godman. Behövde ni läkarintyg för detta? Jag lade in en ansökan före semestern och får reda på först idag att jag behöver läkarintyg. Varför sa ingen det tidigare? Rynkar på näsan

HannaM
2009-10-15 17:53
0

Kola på frivilligarbetare, dom har bra koll på sånt där!

[aspie]
2009-10-15 18:01
0

Ok tack HannaGlad

LoTuss
2010-05-04 20:34
0

Hur funkar detta med god man??

Min läkare har frågat mig om jag kanske skulle må bra av att ha en god man, men jag har inte riktigt fått kläm på vad det inebär…

Kan väl tilläggas att jag just nu är inlagt och får en massa medicin, några sorter trappas snabbt ner o andra läggs till, så min hjärna känns mindre fungerande än vanligt…Obestämd

Känner mig spontant hotad och skeptiskt… Är det någon som ska fatta alla beslut åt mig, kanske t.o.m. styra över min ekonomi…Skrikandes

Jag HAR klarat av mitt dagliga liv tidigare, haft hand om alla papper, betalat räkningar mm, men har nu under många år blivit allt mer utmattad (troligtvis depression har jag fattat nu i efterhand).

Det jag önskar är att få ordning på mitt liv. Ett jobb och inkomst (fast till att börja med på en mkt låg nivå av arbete). Jag kan ALDRIG sätta gränser, utan om någon frågar om jag kan jobba heltid så svarar jag glatt JA! Och jobbar på tills jag stupar för dan, åker hem och sover utan att äta middag eller ens tänka på disk eller städning…

Men jag KAN sköta allt praktiskt om jag bara inte behöver arbeta så OTROLIGT mycket… Skulle kännas lite sjukt om jag t.ex. tvingas jobba heltid och sedan erbjuds hjälp i hemmet, eftersom jag "inte klarar av det"… Jag vill inte ha främmande människor hemma som rotar runt bland mina saker, slänger saker som de anser vara skräp och flyttar runt mina saker… Jag har alltså ingen erfarenhet av olika sorters hjälp man kan få om man har AS, men en hel massa skrämmande föreställningar…Rynkar på näsan HJÄLP!!

[aspie]
2010-05-04 20:52
0

Jag är jättenöjd med min  godman. Hon har tagit över ekonomin och alla räkningar för att få ordning och reda så jag ska kunna klara mig bättre. Och så himla skönt det är att slippa ta tag i räkningarna som stressade livet ur mig. Hade inte min godman hjälpt mig så hade jag nog suttit riktigt i skiten just nu. Det kändes lite obehagligt i början innan jag visste hur det var men nu känns allt jättebra. Min godman ska jag  bara ha under en tid sen är det meningen att jag ska klara mig själv igen.

tjej08
2010-05-07 01:14
0

ja jag hade läkarintyg när jag sökte det,jag tror att alla måste ha det som söker godman.men är inte helt hundra

[aspie]
2010-05-07 09:57
0

#5 Jo alla behöver läkarintyg vet jag nu. Konstigt bara att de inte nämde det på flera månader till mig då jag ändå sökte godman. Men det löste ju sig till slut i varje fall

tjej08
2010-05-07 21:21
0

va bra att det löste sigSkrattande