rösthallisar av concerta
jag åt Concerta tidigare och fick 2st biverkningar rösthallisar som 1 på 1000 får sedan fick jag en ganska vanlig biverkning högt blodtryck.
rösthallisarna va riktigt äckligt att få,stackars dom som lever med detta.är det flera här inne som har fått rösthallisar av concertan?
blev inlagd för detta låg inne i 8 dagar

Uh låter helt klart som en mindre trevlig biverkning men det har gett med sig? Eller har du slutat med concertan?
Ja det var otäckt,concertan har jag slutat med,börjat med Ritalin i stället 20mg åt jag tidigare hjälpte inte ett dugg, så läkaren höjde dosen till 40mg började med det igår.
jag äter fortfarande medicin mot röster,men den är bra för annat också att man inte växlar så mycket i humöret att det är mer stabilt

Ah, hoppas Ritalin ger bra effekt då.

Konstigt att du blev av med biverkningen genom att byta till Ritalin. Ritalin och Concerta har samma innehåll metylfenidathydroklorid.
Skillanden mellan Ritalin och Concertan är kapseln som medicinen ligger i.
Ritalinen är mer snabbverkande och fungerar under 4 timmar medans Concertan är mer långsamverkande och fungerar under 12 timmar.
Så samma innehåll men kapslarna smälter ner och utsöndrar medicinen olika.
Så du borde inte märkt ngn skillnad på just biverkningarna men biverkningar kan ju även var övergående.
Sonen tapapde ju aptiten och rasade i vikt av Concertan vilket är en vanlig biverkning men läkaren sa att det brukar vara övergående och efter 3 månader så kom aptiten tillbaka igen och han började gå upp i vikt igen.
Lasse