Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 2188 ggr
NaimaG
0

Barnens väg

Ni som läst mitt inlägg "Orkar inte längre" vet om vilket område jag lever i. I dag tog det en helt annan vändning när grannens barn på andra sidan trottoaren fråga ifall de fick klappa min hund, Ludde. Jag svarade "ja, om ni vill det" och efter det bar det av. De ville också hälsa på mina katter och min kanin så jag lät dem göra det och nu har grannarna på andra sidan och grannen bredvid absolut ingenting emot mig. De förstår att jag har vissa svårigheter specielt grannen bredvid men de tycker ändå det är trevligt att prata med mig eftersom jag, enligt dem, är mycket snäll och godhjärtad. Obestämd

Allt började med min hund och det krävdes tydligen att deras barn skulle ta första steget. Nu hoppas jag att deras ungar inte springer bakom min dörr varje dag och ringer samt bankar på dörren som de gjorde förra sommaren när de tog Ludde som en leksak. Gör de det så får vi prata med föräldrarna.

Hur som helst så blev jag paff över att det hela tog en vändning.

timmelin
0

O Glad Dina ord gör mig jätteglada nu.

Du verkar äntligen få lugn och ro.

Får jag fråga en sak bara, vad hade grannarna egentligen emot dig? Varför deras agg?

NaimaG
0

#1 Allt började när jag flyttade hit. Jag var nykomlig och de tyckte inte om det efter det blev det ännu mera agg när en alkoholistfamilj som då bodde bredvid oss blev vräkta efter våra anmälningar på deras konstant festande med skyhög volym varje dag, efter det blev det mer agg när vi skaffade hund då blev jag också djurplågare och efter det blev det mer agg när polisen körde in mig till akuten 2 månader sedan. Men nu tog allt en vändning.

Emaljoh4
0

De kanske bara var rädda att ta kontakt med dig?

Barn kan göra mycket när föräldrar och sånt inte vågar! Glad barn är spontana Skrattande

Och eftersom de tyckte att du var djurplågare, så fick de väl se att du inte var det eftersom din hund var så snäll? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
0

Ja njut nu av tiden. Efter regn kommer solsken. En riktig solskenshistoria i ditt fall.

Skrattande

helisa
0

Va kul att det verkar ha löst sig för dig med grannarna Glad

[Linsenhejhej]
0

Blev jätteglad av att läsa ditt inlägg NaimaG! Skrattande

LenaR
0

Underbar läsning! Hoppas grannarna sköter sig i fortsättningen. Flört

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[Tassy]
0

Underbart!

dragonstar
0

Helt underbart att höra, önskar att detta kunde ske för fler folk. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.