Strattera
Idag var jag och fick en ny medecin mot ADD. Strattera. Men jag är förvirrad! Han sa att jag skulle ta 48mg. För det första finn det inte 48mg utav 40mg eller 50mg där imellan alltså :P . Men när jag hämtade ut dom så var det 7 kapslar på 18mg! Men detta ska jag självklart ringa om imorgon och kolla att jag inte hörde fel :) Men så läste jag också på bisedeln(om det nu heter så, lappen där det står om tabletterna som man får med) och där står det att en person på 70kg + ska börja med minst 40mg. Hoho, jätte förvirrad! Som sagt ska ringa imorgon :)
Men nu till varför jag skriver! Är det någon som tar/har tagit Strattera, hur funkade det på er/dig? Hur lång tid tog det innan den gav efter? ( Han sa att det kunde ta upp till 6-7veckor)Om någon har tagit Concerta innan Strattera, hur gick det med övergången? Hur gjorde du/ni? Fick du/ni någon biefeket på det? Ska vara fri från Concerta imorgon och på torsdag börja med Strattera.
Hoppas att denna ska hjälpa mig, innan så hade jag Concerta 72mg och det hjälpte tyvärr inte ett dugg :/ Menmen, ger inte upp! Nått måste ju hjälpa :)
Tackar redan nu för era svar både negativa och posetiva respons :)

Jag har ingen koll alls på doser så jag tycker det låter som en bra plan att ringa och höra vad han menar.
I övrigt med bieffekter och utsättningssymptom och övergånger så är det så väldigt individuellt. Vissa kan sluta med en medicin tvärt av utan att märka något medan andra har jätteproblem trots långsam uttrappning. Så jag håller helt enkelt en tumme för att det blir det förstnämnda för dig.

Jo presice, mitt huvud blev lite kaosikt df var jag tvungen att skriva lite om det :P
Jo det vet jag att det är från person till person. Ville bara veta hur det har funkat för andra :)