Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: läkemedel-behandlingar
Läst 2205 ggr
[aspie]
0

Läkemedelsförsäkring gäller inte..

Läkemedelsförsäkringen gäller inte vid biverkningar om du går med på att ta den billiga varianten av en medicin hörde jag på nyheterna nyss.

Det är ju viktiga uppgifter som patienten måste upplysas om. Jag har då aldrig fått höra det innan och apoteken har ofta övertalat mig att ta den billigare varianten

Zaphix
0

Oj, det borde de ju verkligen tala om.

Då är jag inte helt paranoid för att jag aldrig byter ut mediciner i alla fall. Utan då finns det en anledning till varförm man inte ska. Skönt.. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Såg att det stod mer om det på text-tv. Hoppas de pratar mer om det på nyheterna ikväll för det gäller visst inte all medicin. Dock såg jag att depressionsmediciner ingick

[aspie]
0
Zaphix
0

Har atit medicin ifrån flera av dom bolagen som stod nämda där, tur att jag inte fick några allvarliga biverkningar då.

Men jag fick dom läkemedlen utskrivna, inte ersatte andra.

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

jag har faktiskt inte kollat listan ännu. Kanske skulle ta och göra det hehe

[Tassy]
0

Samtidigt var det något annat tjabb om man vägrar att köpa den billigare medicinen, minns inte vad det var, men kolla och väg för och nackdelar innan ni gör något. Jag är säker på att det var något trassel.

[aspie]
0

Hoppas de säger nåt om det på nyheterna ikväll då

Zaphix
0

Köper man det dyrare får man betala mellanskillnanden, för mellanskillnaden ingår inte i högkostnadsskyddet. Det du menar, Tassy?

Min och Dackes blogg

[Tassy]
0

Hmm nej, det var något utöver mellanskillnaden. *funderar*