Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 2493 ggr
[aspie]
0

Underkänd som mamma

Zaphix
0

På något sätt känns artikeln väldigt vinklad..

Jag kanske är godtrogen, men jag tror inte att man tar ifrån en mamma sitt barn utan rejäla grunder för det. Jag förstår fullt ut att mamman är ledsen och förtvivlad, men barnets bästa bör gå i första hand.

Jag tycker inte att barn är en rättighet, bara för att man kan skaffa barn kanske man inte bör göra det pga. man inte kan ge barnet en fungerande uppväxt.

Det känns underligt att barnet har skyddat boende och mamman bara får träffa barnet ibland i särskilt rum, det borde finnas bra skäl till varför det är så, annars så är det jäkligt taskigt mot henne.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Ja, man vet ju aldrig riktigt sanningen i såna här artiklar. Det kan ju ligga nåt oroväckande bakom omhändertagandet men man vet ju aldrig. Tycker i vilket fall som helst att det är hemskt

timmelin
0

Ja tror faktiskt att jag håller med  zaphix.  Journalister kan ibland vinkla rejält. Jag vet eftersom jag har studerat mycket journalistik.

mayolica
0

Man kan ju förståss aldrig lita på att det som står i tidningarna är riktigt sant,det skrivs ju så mycket som inte stämmer så man kan inte så noga veta. 

Men i vilket fall som helst skulle jag inte vara det minsta förvånad om det är som det står,det är inte alls ovanligt att barn blir omhändertagna på lösa grunder och osanna rykten. Offta blir det inte dom barn som far mest illa som blir omhändertagna,det handlar mycket om vilken samhällsklass dom tillhör och vad som syns på utsidan.

Det brukar bara vara dom som är kända hos socialen som får ögonen på sej,det kan ta många år (kanske aldrig) innan dom som har gott ställt och en fin fasad blir synliga.

~ mayolica ~

Mymlan
0

Hon är inte den första som det hänt för. Lider med henne och vet hur hon känner det och går igenom.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

timmelin
0

# ja är en stor skillnad i vilken kommun man bor

Vetlanda tex är ju totalt i kaos fortfarande hörde jag.

Tur att man inte bor där