Hämtning av medicin på apoteket
Jag måste fråga er om ni känner igen er i hur jag känner mig.
Kan känna mig pinsam ibland när jag hämtar ut concertan ( har aldrig gjort det med tex astmamedicinen). Inför receptarien. Och jag som aldrig i hela mitt liv har kännt något pinsamt för något.
Pratade med min väninna som äter rithalin och hon känner samma sak.
Dessutom så har hennes ex ren anfitamin, och han tyckte det var döpinsamt att hämta ut medicinen.
Brukar trösta mig själv med att tänka att dom ser ju flera patienter med samma medicin, men ändå …. pinsamt
Inte pinsamt, men jag känns som att de tror jag är helgalen när jag handlar upp hela högkostnandskyddet på en månads medicin och bara handlar psykmedicin.. Eller när jag hämtar ut fyra sömnmediciner samtidigt.
Concertan är det jag känner mig minst konstig inför. :)
O jag har bara concertan. Kanske därför
Men jag tar tillbaks mina ord om pinsamhet. Din beskrivning om dig själv stämmer betydligt mer in på mig själv

Men du låt oss vara sådär helgalna tokiga liksom

Fast jag vill inte vara helgalen och tokig.. Jag skulle helst vilja vara helt vanligt normal. Men det kanske är tokigt att vilja det. :)
Haha, jaaa väldigt tokigt
Tror du skölle dö mentalt av tråkigheten i detta, kanske inte direkt men med tiden
Om vi inte är individer så skulle vi ju kunna vara klonade och hur skulle det se ut 
Jag tyckte nog det var mer pinsamt att köpa mensskydd än att hämta adhd-medicinen, apotekarna har tystnadsplikt och får inte säga villken medicin man hämtat ut, då finns det annat som folk mer än gärna går och skvallrar om som jag tycker känns mer pinsamt.
Men jag kan förstå känslan, jag såg bara medicinen som ännu en i raden av saker som faktiskt hjälpte mig att orka med dagen. På samma sätt som jag åt en psykmedicin för mina smärtor lite senare.
Har inte tänkt på att det skulle vara pinsamt eller nåt sånt. Eller jo kanske. När jag bytte olika mediciner på en väldigt kort tid så var det nog lite pinsamt. Nya mediciner för samma problem. Sömnen alltså. Tror jag fick fyra olika på en månad eller två.
Jag har aldrig upplevt några sådana tankar, oavsett vilken medicin jag hämtat.
Det är deras jobb att expediera medicin, och jag tror att sekunden efter att jag gått, så har de glömt vad det var för medicin jag hämtade.
Däremot så störde jag mig lite i början när läkaren böt ut texten till etiketten på Lamotriginet, ifrån "stämningsstabiliserande" till "för humörsvängningar". 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...