Nu går det undan
Eftersom mina journaler inte finns här uppe och jag inte har papper från min tidigare utredning så måste jag göra om en utredning men här är en uppdatering på vad som händer med mig.
Kom hem från andra samtalet med min kontektperson och hon sa direkt att jag verkligen har två diagnoser dvs ADHD och Aspergers syndrom, det visste jag ju redan. Hon kommer nu sätta upp mig för utredning och försöka få in mig så snabbst som möjligt. Gjorde idag ett test för ADHD och hon sa direkt att jag fick 28 och 26 poäng på båda delarna vilket indikerar på stark ADHD.
Hon kommer också skaffa boendestöd/personlig assistent, ledsagare och färdtjänstkort åt mig. Jag är också portförbjuden att cykla själv utan måste alltid ha någon med mig samt att vi måste skaffa en tandemcykel såvida inte kommun kan stå för det som hjälpmedel. Jag får inte ta Körkort därav färdtjänsten.
Framöver skall vi också prata med min personal chef för att anpassa mitt jobb och ändra mina tider. Jag kommer då arbeta deltid och får aktivitetsstöd/sjukersättning för resterande tid.
Har bara träffat henne två gånger och redan går det undan. Personlig assistent skall vi försöka skaffa i augusti så att jag har en person som kan hjälpa mig laga mat, handla, städa osv. Ledsagare och färdtjänstkort måste jag ha för att kunna arbeta och överhuvudtaget ta mig någonstans.
Nu är jag glad.
Åhhh så härligt och vad glad jag blir för din skulla Naima 
Lycka till med allt i fortsättningen !
#1 Tack. Ja jag är överlycklig över att äntligen bli tagen seriöst.