Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 5252 ggr
ForYourMalice
0

Naturläkemedel

Om det ska bli någon yrkeschaufför av mig så får jag inte äta antideppressiva längre, har tidigare ätit Citalopram 2omg om dagen som jag tog 40mg av och märkte ändå ingenting, har sagt att jag vill ha starkare men fick aldrig det.

För att ta mig ur den negativa spiral jag hamnat i så har jag äntligen börjat göra något, men då måste jag vara "tablettfri".

Jag har provat Arctic Root, och tycker att den fungerat rätt bra faktiskt.

Jag skulle vilja ha tips på antideppressiva läkemedel samt insomningstabletter (INTE sömntabletter) som är receptfria och helst naturläkemedel, jag hatar egentligen att ta piller och äter inte ens ipren när jag har menvvärk.

Kan någon rekommendera något som ni har prövat eller har erfarenhet av, som ni vet fungerar?

Jag har ju då Aspergers, och kan inte somna på nätterna och är ja, inte sådär jätteglad och vämåande just nu..
Tacksam för svar!

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?

Zaphix
0

Äter du inga mediciner alls skulle jag testa johannesört mot depressionen, inte i sällskap med andra mediciner då den kan ta bort effekten av dom.

På kvällen kanske kamomillte?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

cykelpump
0

Mot sömnen så finns det naturaforte(mins ej stavningen?)som är naturläkemedel, tyckte dom funkade bra :)

mayolica
0

Mot depressionen skulle jag i första hand rekomendera något naturläkemedel eller kosttillskott som innehåller omega-3, tänk på att olika omega-3 preparat kan skilja väldigt mycket i kvallitet och hur hög halt omega-3 dom innehåller. 

Det finns även naturläkemedel mot depression med johanesört som du kan prova,den går på serotoninet som SSRI preparaten.Men om du har ätit SSRI som citalopram en tid utan att det fungerar alls är det troligtvis ingen serotonin-depression.

"Valerina natt" är ett naturläkemedel mot sömnproblem,den innehåller humle som man brukar bli trött av och valerianarot som är rogivande och fått öknamnet "naturens valium"

~ mayolica ~

tarotlasse
0

Hej på dig Johannes ört ska man vara mycket försiktig med och absolut inte använda i kombination med andra läkemedel eller andra naturläkemedel.

Tar bland annat bort effekten av P - piller och många andra läkemedel.

Inte bara att den kan ta bort effekten av  dom andra läkemedlen. Utan kan i värsta fall leda till dödsfall i kombination med vissa läkemedel som t.ex Blodförtunnande och en del andra hjärt mediciner.

När det gäller sömnen så finns det ju Melatonin som är kroppens eget sömnhormon.

Har tidigare varit klassat som naturläkemedel men är nu mera klassat som läkemedel och är recept belagt i Sverige.

Så prata med din läkare om detta.

Men i dom flesta andra länder är Melatonin receptfritt det går att beställa över internet.

Men inte från Usa som vägrar att leverera det till Sverige eftersom det är receptbelagt här.

Jag själv köpte mealtonin i England och även beställt det över internet från Holland.

Lasse

ForYourMalice
0

Jag äter inga andra medeciner, och ej heller p-piller så det ska nog gå bra, fick tipset johannesört av en kompis idag vars syrra är homeopat. Ska testa det!

Hur mycket sånt ska man käka då, och hur?
Jag har en kartong hemma med Johannesört, ser ut som te typ.
Men hjälper det bara mot sömn, bara mot det depressiva eller båda?

Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?