Om det gick att bota.
En tanke…
Tänk dig ifall vetenskapen kring det neuropsykologiska nätet skulle gå så pass långt att de med säkerhet skulle kunna bota alla neurpsykologiska funktionshinder skulle du då göra det? Skulle du låta bota ditt tillstånd?
Mänskligheten skulle förlora på det, helt klart. Alla människor behövs!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
"Hinder" blir det av omgivningen. Det är inget man botar, tycker jag.
Jag skulle inte protestera ifall de kunde göra så jag kunde koncentrera mig mer än ett par sekunder och sitta still mer än ett ögonblick. Skulle heller inte säga nej ifall någon fixade så jag kunde fokusera på fler än en sak samtidigt, eller så att jag fick ett minne där saker faktiskt fastnar, eller att min kropp inte ständigt är orolig.
Tänk vilka stordåd jag skulle kunna uträtta då. Jag kanske skulle kunna städa utan att behöva avsätta en hel dag till det, jag skulle kanske kunna ta Körkort, jag kanske till och med skulle kunna promenera utan att snubbla pga. jag tittar på något och glömmer bort att tänka på vart jag sätter fötterna.
Men som tur är finns Concerta i alla fall, så nu fungerar jag en aning bättre än annars, de dagar jag kommer ihåg vart jag har lagt medicinen i alla fall..
Jag skulle gärna slippa ha ADHD och fungera normalt.

Jag skulle hellre rätta till omvärlden och samhället så jag kunde få vara som jag är utan att falla utanför så mycket regler och saker man "ska" klara.

Skulle ABSOLUT vilja bli botad ifrån mina funktionshinder. så mitt svar är : JA,tack
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag skulle fortsätta vara autistisk (AS) eftersom det gör mig till den jag är. Annars skulle man ju bli en annan människa.

Ja.
// Amanda
Jag skulle inte va jag längre.
men ja de skulle jag kanske
Skulle vilja ha bort mina problem men inte ändra mig som person.
Alltså bara ha kvar russinen i bullen liksom

Jag skulle vilja bli "botad", ja.
Det här har inte orsakat mig annat än problem.
Ja, jag är en såndär tönt som rider barbacka eller bomlöst, utan bett, sporrar eller skor på hästen, men vi kan väl prata ändå?