Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2718 ggr
[Hamster95]
0

Livrädd

Jag är så rädd att jag gråter. Den 14/6 åker jag på kollo. De flesta skulle tycka " Vad roligt". Så är inte fallet.

På samma kollo är det nämligen två killar som är totalt vidriga. De har :

1. Hånat mig för min anorexia
  2. Snackat om " hur öppen jag var där nere"
  3. Följt efter mig vart jag än gick
  4. Önskat mig till livet
  5. Haft önskan om att ligga med mig
  6. Varit närgågna, jag fick inte en enda chans att vara med andra ungdomar än dem.

Jag är 14 år, de är 16 och 17. Ger de sig på mig har jag inte en enda chans i världen att göra motstånd. Jag har skrvit på anmälningslappen att ledarna ska hålla ett öga på dem men…. vilken ledare misstänker två stycken " som är så snälla" när de dessutom kommer se ut som att vi är " kompisar". Kollot kommer bli ett helvete och jag gråter av skräck. Kollot är nämligen för barn med NPF

[aspie]
0

Jag hade totalvägrat att åka och de tror jag nog de flesta hade gjort om de hade varit så hotade av några andra. Och eftersom ingen vuxen verkar ta det på allvar trots att detta är mycket allvarligt så kanske du oxå borde totalvägra att åka bort på kollo. Kanske de fattar allvaret då???

timmelin
0

Ja helt klart ska du inte dit. Eller rättare sagt så ska inte dom killarna dit. Men verkar ju vara skitsvårt att få någon vuxen att förstå detta.

Varför inte visa dina föräldrar vad du skrivit här på nätet?

Det om något borde väl bevisa hur du känner , eller hur?

pimmi
0

Stå på dig, annars gör någon annan det!

Är det ingen omkring dig som lyssnar? Stanna hemma, vägra…de kan ju inte gärna bära iväg dig. Om någon hotar med konsekvenser så prioritera att stanna hemma …konsekvenserna får du ta i sen.

Vet att det är svårt att sätta sig upp mot vuxna men du ska absolut inte utsätta dig för detta!!

Har en son som det många gånger varit svårt att få iväg på olika grajer, ex skolan, läger, (AS + ADD ) men jag har lärt mig läsa de små tecknena som bara jag ser, när det är dags att pucha/tvinga och när det är påallvar vägran. 

Oskyldig

mammamia66
0

Har du ingen att tala med på BUP eller HAB som lyssnar på dig?

Visa detta du skrivit här och totalvägra…tala om att du inte törs, att du är livrädd dessa killar och vad dom kan komma att hitta på…

Jag har också som pimmi, lärt mig att läsa av min dotter…

stå på dig, ge dig inte…