Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3835 ggr
timmelin
2010-06-07 22:56
0

Falsk

Hej fick en konstig tanke. Funderade på om någon här inne på Bokstavsfolk i fokus skriver bara för skoj skull. Alltså utan att ha ett neuropsykiatriskt handikapp men utger sig för att ha det. vad tror ni?

Typ som man sätter in en kontaktannons utan att ha behov av partner, men kul att se vilka svar man får. Typiskt ungdomsmaner oftast.

Vad tror ni??

Zaphix
2010-06-07 23:03
0

Det tror jag inte, men skulle det spela någon roll isf?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2010-06-07 23:15
0

Nä men det känns lite olustigt att prata med folk som gör narr av en. Eller hur?

Tänkte typ att dom sitter och skrattar åt oss.

Zaphix
2010-06-07 23:23
0

Jaha, så menar du.

Ja, det skulle ju vara olustigt faktiskt, men så länge jag inte vet om det så händer det inte. *tar på sig skygglapparna*

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
2010-06-07 23:28
0

bra tips. ska försöka fästa mina skygglappar också :)  annars så kommer jag att vara skittyst här inne. Är ju inte likt mig eller hur?

Kanske någon skulle sakna mig också ( hoppas jag )

Emaljoh4
2010-06-07 23:43
0

Ja, det kanske är något ungdomligt…

Måste i samma veva erkänna att jag inte har ADHD, tycker bara det är en cool diagnos och skulle önska jag hade det på riktigt. Skäms

Hahhaaha!!! Nu var jag rolig!! Flört Jag har ADHD såklart…På riktigt.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
2010-06-08 00:19
0

skojar du eller?

JohannaEkroth
2010-06-08 00:25
0

#6 Läste du inte det sista Malin skrev, Timmelin? Hon skojade bara.

Jag tror du kan vara lugn. Skulle det vara någon falsk stackare här så är det troligtvis bara för att personen är nyfiken och inte har ett eget liv.

Jag förstår att du är orolig, och jag vet ju varför. Men du kan vara lugn. Märker du någonting misstänkt så meddela gärna det till oss som är moderater, så får vi göra någonting åt det.

Det är meningen att man ska känna sig trygg här.

Kram

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

mayolica
2010-06-08 15:57
0

Jag har varit inne på ganska många olika ifokus-sajter sedan jag blev medlem på iFokus för några år sen.

Oseriösa personer som skriver("Troll") brukar kunna dyka upp lite här och var,vissa sajter är mer drabbade och har stora troll-problem medans andra sajter kanske bara får troll-besök någon enstaka gång. 

På ett sådant här forum kan den som vill vara väldigt anonym både på gott o ont,man har offta inte en aning om vem personen är bakom signaturen. Dom här trådarna ligger ju oxå helt öppet och kan läsas av vem som helst på hela internet,oavsett om man är inloggad eller inte alls är medlem på iFokus.

Visst kan det finnas folk som utger sej för att vara någon/något dom inte är,sådant får man nog räkna med på ett forum där alla slags människor kan registrera sej. Om det är så att någon utger sej för att ha en diagnos den inte har är det inte mycket att fästa sej vid,låter mest som en vilsen stackare som lever ett mycket tråkigt liv.

~ mayolica ~

[Fiction]
2010-06-08 16:30
0

Jag har faktiskt svårt för att tro att någon skulle sitta här och dikta ihop att den har någon slags NPF om den inte har det. Vad skulle det tjäna för syfte? Det skulle förmodligen vara en ganska långtråkig aktivitet och jag tror att det finns annat som skulle ge en större tillfredsställelse isf.

S k forumtroll kan dyka upp lite då och då, det har jag sett ett antal exempel på. Jag tycker, tack och lov, att förekomsten av dem här på Bokstavsfolk - och även iFokus i sin helhet - har varit ytterst begränsad i jämförelse med andra diskussionsforum och communities på nätet. Dessa personer är oftast väldigt lätta att skilja ut från de övriga seriösa, eftersom de skriver på ett sätt att det blir uppenbart att de bara vill irritera, skapa osämja och göra sig av med egna aggressioner genom att såra andra.

Men att någon skulle utge sig för att ha en NP-diagnos fast den inte har det - nej, det håller jag inte alltför troligt.

NaimaG
2010-06-08 16:31
0

Jag har då inte upptäkt någon här inne.Inte än i alla fall.

timmelin
2010-06-08 16:48
0

Vad bra.

Haha, nä jag läste inte vad Malin skrev. Typiskt mej, reagerade innan jag kom till slutet.

Ja jag vet att det är öppet, men det var ju inte det som irriterade mig.

Men jag vet, försöker kolla efter trollen Tungan ute

Emaljoh4
2010-06-08 16:58
0

#11 Hehe, hoppas du inte blev sur..

Det är lätt att bli så förvånad av det man ser och då skyndar man sig att svara och då missar man kanske något! Tungan ute

timmelin
2010-06-09 00:37
0

Klart jag inte blev gumman Kyss

Men så jäkla typiskt mig, är ju sååå impulsiv.¨Tala om problem ibland Tungan ute

Emaljoh4
2010-06-09 10:54
0

SkrattandeSkrattande

Cochon
2010-06-09 23:56
0

Jag är inne här, läser mest, men komenterar osse. Jag hör kanske inte till här, men jag är väldigt intresserad av psykologi och älskar läsa om det. Så det är väll mest det som gör att jag är här. Men jag har även sociala problem som kanske gör att jag drar mig till psykologi och folk som har någon slags psykologisk sjukdom.
Hehe, vet inte vad ni tycker om mig, men hoppas jag får lov att skutta runt här i alla fall… :$

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

timmelin
2010-06-10 12:37
0

klart du får. Jag kräver inte att alla här inne har en diagnos. Jag får ju själv inte min förrän till hösten :P, alltså på papper.

Men du är seriös. Och det är skillnad. Och kanske du har något som du kan delge oss andra med också.

Sedan är det väl så att vårt funktionsproblem gör att vi oftast också drabbas av dubbeldiagnoser inom psykiatrin. så psykologi och Bokstavsfolk ligger ju närma varandra

mayolica
2010-06-10 13:21
0

Som jag forsår det så menade timmelin inte att man måste ha någon diagnos eller problem för att vara här,många kanske har någon bekant eller anhörig med någon bokstavsdiagnos eller bara är intresserade av att lära sej om det. Men då skriver man det och utger sej inte för att ha någon diagnos.

Jag förstod det som att du menar att någon utger sej för att ha en diagnos fast det inte är sant,och skriver här bara som ett slags skämt.

~ mayolica ~

timmelin
2010-06-10 15:14
0

Precis rätt fattat mayolica :)

Precis så menade jag det .