Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 6949 ggr
[Fiction]
0

Rolig stressboll

Jag fick en söt stressboll i present av min pojkvän, som är alldeles perfekt att klämma på för mig som har ADHD när jag behöver sitta still.

Tänkte att jag skulle dela med mig av tipset.

Salladshataren
0

En sån har min pojkvän! Men det var mamma som köpte den till honom för att hon tyckte det var roligt. Jag visste inte att det var en stressboll Tungan ute

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Cochon
0

Några liknande har jag hängt vid min säng. Om man skakar på dom börjar de blinka, så när man har lite lagom tråkigt kan jag sparka på dem. Hi hi, lite töntigt kanske, men men… :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

timmelin
0

Har ingen sådan. Men brukar sätta mig en stund med mobilens spel. Älskar typ tetris spel. dom får mig att må bra och koppla av.

Behöver full gång för att koppla av. Kan inte fixa avslappningsprogramm som ti chi eller sådant. Däremot massage. då slappar jag.

Zaphix
0

#3: Måste bara få inflika att Tai Chi inte är ett avslappningsprogram, utan det är en kampkonst. Ingen snäll kampkonst, mååånga mysigt elaka tekniker. :)

Däremot så gör man formerna inom Tai Chi långsamt för att få med hela kroppen, både andningen, energin och balansen. För att hinna känna av vart balanspunkten är och hur man använder energin. För att nå perfektion.

Så för mig är Tai Chi att hålla igång, så mycket man måste tänka på så jag har fullt upp, och dessutom göra allt avslappnat är inte alls lätt. :)

Dock finns det många som använder Tai Chi som en meditationsform, men då är det snarare kinesisk gympa.

Oj, förlåt, känner mig verkligen som en bessewiesser idag. ta det inte så, ville mest förtydliga.. Äh, jag vet inte. Menar inte att vara jobbig iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Har gått på tai chi. Så jag vet. är en kampsport utan närkontakt.

Har testat feng shui, lugnar inte mig heller. jo kanske när övningarna görs. men inte föreberedelserna. fy katten vad jobbiga.

Haha, jag kan också vara bessewiesser ibland Skrattande

Zaphix
0

Fast Tai Chi är närkontakt också, fightingträningen handlar i stor del om att ha kontakt, att bygga upp en bro mellan sig själv och sparringpartnern för att kunna läsa av den andra så bra som möjligt. Sen kan man bryta bron på olika sätt, och då vill sparringpartnern återfå kontakten och bygga bron för att kunna återfå kontrollen.

Äh, så svårt att förklara ju. :)
Ville väl mest få fram att även Tai Chi har närkontakt genom sparring, i alla fall den gren jag tränat.  Men det är säkert olika i olika klubbar. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg