Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 2167 ggr
Zaphix
0

OT: Slut på medicin, panik!

Skriver en likadan tråd här som inne på psykologi.. Har panik över detta nu!

Trodde jag hade ett recept kvar på en av mina mediciner att hämta ut då jag inte har något kvar av den hemma. Men så var inte fallet visade det sig..

Försökt fått tag på min läkare, men hon hade inte telefonen påslagen under hennes telefontid(!?), så det gick inte. Även försökt fått tag på en läkare på en annan enhet som min enhet samarbetar med. Dock utan resultat..

Lite smått panik då jag verkligen behöver medicinen idag, är en sömnmedicin. Har inte sovit alls inatt och bara någon timma natten innan pga. ångestattacker. Och jag behöver verkligen få sova inatt för att ta igen mig. Och får jag inte tag i en läkare idag går det inte förrän på måndag.. Outhärdlig helg alltså.

Så det jag behöver är tips om hur man kan få tag i en läkare när ens vanliga inte svarar. Står ju i min journal att jag fått medicinen utskriven förut, så det borde väl inte vara problem för någon annan läkare att skriva recept åt mig?

Kan man ringa akutpsyk för att få recept utskrivet? (Känns ändå rätt akut..)
Vanliga akuten?

Vårdcentralen känns inte ens som ett alternativ..

Tyvärr tillhör jag det mest negativt omskrivna landstinget just nu, och ännu mer tyvärr är väl att allt media tagit upp stämmer. Personalbrist, sommarstängningar, byråkratitjafs och sånt ställer till det för oss patienter..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

mayolica
0

Alternativ 1. Om det inte är för långt kan du väll bara gå till din mottagning och söka upp din läkare,om h*n inte syns till så hugg tag i någon sköterska eller den första person du ser som jobbar där och förklara läget. Om det inte finns någon läkare som kan skriva recept just då kanske du kan få med dej lite så du klarar dej över helgen.

Alternativ 2. Är att söka på närmaste akutmottagning. Det måste finnas någonstans dit du ska kunna vända dej om det är akut,om du känner att det är akut så är det akut.

~ mayolica ~

Zaphix
0

Alternativ 1 går nog inge bra, dels tar det ett tag att åka dit, och dels är jag för feg för det.

Men alternativ 2, tror du man kan ringa?

Har fått tag i en sköterska på en enhet på psykiatrin i alla fall, hon skulle vidarebefodra till en läkare. Men hon visste inte om jag skulle få utskrivet eller om läkaren skulle ringa upp mig. Men skulle ringa till apoteket vid fyra och se om det kommit in något recept..
Så sitter och väntar på det nu.

Men i annat fall blir det nog ett samtal till akutpsyk, ringde och fick prata med sköterskan där inatt när allt blev för jobbigt. Så då kanske de förstår att jag behöver det iaf..

Min och Dackes blogg

mayolica
0

Alternativ ett passar mej bäst,bara gå in och klampa på dit jag ska om det är möjligt. Att passa telefontider och ringa gör jag bara som en sista utväg,tex om det är för långt att gå. 

Men tycker man att det är bättre att ringa så gör man ju det förståss,och det verkar ju som du hittat en lösning på problemet nu.

~ mayolica ~

Zaphix
0

Jag är för blyg för att klampa in. Men skulle vilja kunna våga sånt. Får KBT för det, så snart vågar jag kanske. :)

Men nu har allt löst sig i alla fall. Läkaren på den andra enheten hade skrivit ut, trodde inte det skulle bli så, men skönt. Avskytt den läkaren innan, men nu är han fantastisk. :)

Så nu har jag min Stilnoct. Dock verkar jag inte kunna sova ändå. Men det blir nog en bättre natt ändå, med Stilnoct försvinner min ångest.

Känner mig inte lika oroad nu ändå, det kan inte bli värre än natten till idag. Det var min värsta natt någonsin. Mycket underligt hur man kan gå från nattsvart och självmordsplaner, till rätt normal, på bara en dag..

Min och Dackes blogg