Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 5365 ggr
NaimaG
0

Sommar planer

Nu blir det way mycket OT men tänkte höra med er hur era sommarplaner ser ut?

NaimaG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För min del så finns inte jag på iFokus mellan den 12 Juli och 8 Augusti då svärföräldrarna kommer hit och så planeras det lite haiking också. Har väll lite småpanik över den tiden då jag inte funnit någon Medarbetare till min sajt =/.

Den 12 fyller svärmor 50 år så då hade vi tänkta att bjuda på frukost, förmodligen vid deras husvagn samt middag (grekisk kyklingsallad). Till kvällen bjuder vi på fika, tårta, chips och drika framför en filmkväll med Avatar. Ska bli kul.

Hundarna skall ju få träffa varandra också och jag hoppas på att svärmors tik kan få igång våran Ludde men jag har inte höga förväntningar. Ludde är inte den som leker med andra hundar utan står mest där med huvudet högt i vädret.

[Tassy]
0

Jag ska vara hemma hos mina föräldrar i norrland och ta det lugnt. Tänker inte jobba i sommar utan ska hjälpa till hemma med renovering och så ska vi bygga en uteplats i trädgården.

Sen blir det flyttpackning på sluttampen av sommaren då jag flyttar till skövde i höst. Nervös så jag håller på att smälla av! Ska ju börja plugga på högskolan och jag hinner varken få utredning eller ännu mindre hjälp innan dess! Har hamnat i kläm då utredningenheten här har lagts ner, och de som har tagit över mig har ingen psykolog före våren 2011 tidigast, då först kan de börja ta itu med utredningarna igen! Gråter vad tusan ska jag göra? Ska kolla om jag får flytta över mina ködagar till skövde i stället, annars måste jag börja om i kön! SkrikandesGråter hjälp! vad ska jag ta mig till?! Det är panik nu, jag måste få hjälp om jag ska klara plugget!

Musiken
0

Jag ska forsoka hitta ett till jobb sa att jag har rad med mat ocksa och inte bara hyra Obestämd Sen ska jag forsoka ta mig till Sverige pa semester senare ocksa!

[Linsenhejhej]
0

Läsa, sova, äta, sitta vid datorn, åka till södra Sverige, fågelskåda och cykelturer. Skrattande

Zaphix
0

Ingen aning, antagligen ingen skillnad mot för i vanliga fall..

Ska förhoppningsvis få börja på "praktik", var på studiebesök där idag och det kändes så bra. Så där hoppas jag kunna spendera en del av tiden i alla fall.

I övrigt blir det nog mycket häst, ska förhoppningsvis åka iväg på träningshelg minst en gång och ska titta på när andra tränar för en tränare som kommer hit ett par dagar. Och träna häst själv däremellan då..

Ska fara iväg med ett par vänner och fira midsommar, ser jag verkligen fram emot och ska resa iväg och besöka ett par vänner som bor i andra städer.

I övrigt ska jag skriva en massa, och passa mig för mygg!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NaimaG
0

#5 Skaffa rollon MyggA, skit effektiv.. :)

Zaphix
0

#6: Inte på mig, inget fungerar på mig. Myggor älskar mitt blod, ser ut som jag har vattkoppor befter en kväll utomhus på sommaren.

Och dessutom har jag lätt att få panik av flygfän, klaustofobiska känslor, de är överallt och man känner sig instängd. :\

Min och Dackes blogg

NaimaG
0

#7 Den känslan fick jag när jag låg i magnetröntgen.

NaimaG
0

#4 Fågelskådning är kul. Flört Men shit så det kräver tålamod att vänta på rätt lägge och rätt plats.

timmelin
0

Åker till danmark. Sitter just nu vid nätet och försöker hitta en stuga där för en vecka.

Sedan blir det kräftfiske i augusti, i svärfars sjö och så sover vi några dagar i hans rödvita torp.

Sedan blir det kvällar på altanen med god mat och gott vin :)

HannaM
0
Emaljoh4
0

#10 Jag var i Danmark förra året, rekommenderar tivoliet "Tivoli" som ligger nära tågstationen!!! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Zaphix
0

10: Och jag rekomenderar Legoland!! :)

Där var jag när jag var barn, så roligt. Skulle klart vilja åka dit igen, är nog lite väl fascinerad över lego kanske.. :)

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Ja danmark är dejligt :)

Tack för tipsen. jag har varit på båda ställerna och de är underbara.

Och danmark ligger så nära oss och ändå så ordentlig skillnad mot våran " kalla" miljö.

Jag tar gärna emot fler bra tips:)

Emaljoh4
0

#14 Ta med en liten bärbar dator och skriv ner ord du inte förstår på google översätt Flört Danskar är svåra att förstå.. Tyst

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

timmelin
0

haha jaa. bra idé

[aspie]
0

Har aldrig några planer eftersom jag är både ensam och pank. Är alltid hemma och ensam på sommaren även om jag skulle önska annat

NaimaG
0

Nu blir det fler planer för mig. Måste flytta till en lägenhet utan trapp eftersom jag har dålig motorik och trappen här hemma är rena livsfaran för mig. Så nu måste man till bostadsföreningen och be om byte av lägenhet på markplan. Gahhh, vad mycket det blev på en gång. Skrikandes

timmelin
0

#17. Kolla, det finns massor som man kan göra som inte kostar pengar. Finns tips ju på nätet om det.

och ibland så är inte det roligaste, det som kostar massor även om jag själv skulle vilja kunna åka iväg långt bort ifrån sverige just nu, och slippa detta regn idag.

[aspie]
0

#19 Allt kostar pengar. Om sysselsättningen inte kostar pengar så kostar det förmodligen att ta sig dit o.s.v

Det är klart gratis att gå till sjön men det finner jag inget nöje i när jag är ensam.

Var på nätet finns dessa gratis tips?

Zaphix
0

#17: Håller med dig där, mindre lätt att sätta upp planer när man är ensam.

Finns en massa sakeratt göra som är gratis, men tyvärr är det mesta rätt trist utan sällskap.

Min och Dackes blogg

timmelin
0

Aspie. Gillar du att köra bil tex?

Då kan man på ett gratis sätt komma till nya städer, och få se nya platser. du kör tillbaks bilar åt hertz tex.

Sedan kan du skaffa dig en vänfamilj. Alltså du bor hos en familj i en vecka, i gengäld bjuder du in dom han/hon till dig.

Har en kompis vars dotter hade hemma en australiensare, och sedan åkte hon dit.

Allt är seriöst eftersom det är organiserat, du lär känna personen innan mm

Bara lite tips

mayolica
0

Jag är oxå ensam och har inga planer alls,tänker ta dagen som den kommer. Har ingen större lust att åka bort på sommaren,det är så skönt att vara här hemma och njuta av sommaren på västkusten. Då händer det ganska mycket här oxå. Hoppas på fint väder och många salta bad (utan en massa hemska bränmaneter)

#22 Varken bilen eller bensinen är gratis Förvånad

~ mayolica ~

[aspie]
0

#22 Jag älskade att köra bil förr. Nu vill jag inte ge mig ut och köra själv längre eftersom jag känner mig som en sämre bilförare sen jag blev sjuk.

Att bo hos främmande människor eller låta främmande människor komma hem till mig skulle jag aldrig klara av. Dessutom bor jag för trångt för det.

Det är ju dessutom svårt att åka nån stans när man har två hundar

[aspie]
0

Glömde… jag ska nog försöka ge mig ut och paddla kajak i sommar över dagen bara. Det går ju när man har hundar och desutom blir man inte ruinerad

NaimaG
0

#24 Har du hund kan du ju alltid gå ut i skogen och vandra. Det är vad jag gör med min hund oftast.

cykelpump
0

Jag ska inte göra mycket! På måndag blire att vandra till arbetsförmedlingen, studenten på lördag och inget sommar jobb hehe :) Så ska söka jobb sen besöka killen nere i Borås och hoppas att han kommer upp hit nån gång med :D Annars så sola, bada och vara med vännerna så mycket som möjligt under denna tid, man vet ju aldrig vad som händer till hösten ju :O :)

timmelin
0

o kajak är jättekul. det måste jag också göra

Och att köra dressin är också jättekul.

[aspie]
0

#26 Jag är inte riktig vandrartypen men jag tar ju mina promenader med hundarna.

#28 Ja kajak är oerhört roligt och avkopplande. Hoppas jag får till det i sommar

Mosaik02
0

mina sommarplaner gick åt helvete Gråter trodde det skulle bli en mysig sommar med särbon och vi hade planerat in lite vi skulle göra bland annat Skara sommarland Liseberg och så vidare

men det aset gick o lämnade mig han hade hittat nån bättre Rynkar på näsan

så nu vet jag inte vad man ska hitta på för något i sommar svårt är det oxå när man är själv och har ont om pengar men kanske har vi råd att åka till en djurpark i alla fall

timmelin
0

ja eller skara sommarland eller liseberg

låt inte det aset förstöra din semester. du behöver köra lite cocart på skara och slänga dig nerför rutchbanorna. du ska se att du inte tänker på honom då Glad

coffee-girl
0

Jag ska som de flesta somrar vara så mycket jag kan i min gistna stuga på landet. sitta där o filosofera med mitt mobila bredband, skriva blogg och försöka få min halvskrivna roman färdig…

Fast… vissa dagar önskar jag att jag hade sällskap med mig. Att få vara ensam är nödvändigt när hjärnan kokar över, men mindre kul när jag behöver nån att filosofera med.