Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3670 ggr
Emelie
2010-06-02 13:42
0

Fobi?

Tänkte fråga er bokstavsmänniskor där ute om ni har fobier för olika saker? Det känns som att det är vanligare att vi med diagnoser för ADHD, aspberger osv utvecklar fobier, eller är det bara jag som inbillar mig? Själv har jag flygfobi, och hatar verkligen att flyga.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

JohannaEkroth
2010-06-02 14:13
0

AS = Fruktansvärd kräkfobi. Förstör mitt liv. Rynkar på näsan

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Tassy]
2010-06-02 16:27
0

Ja, jag har hemofobi (blodfobi, svimmar) och getingfobi, får panik och flippar ur. Har gått på behandlingar så nu har jag bägge fobierna under kontroll dock.

Emelie
2010-06-02 22:36
0

#1 Oj, vad är kräkfobi för något? Är det att man inte kan se på spyor, eller är det att man är konstant rädd för att spy?

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

HannaM
2010-06-02 22:37
0

#4 I mitt fall mest rädslan för att jag ska spy men den utlöses av att jag ser andra kräkas, hör ljud eller känner lkt. Helt enkelt allt som påminner om det.

Emelie
2010-06-02 22:48
0

#5 Gud så jobbigt! Då blir det svårt att åka tåg/tunnelbana en helgnatt ..

HannaM
2010-06-02 22:49
0

#6 Sånt gör jag inte… försökte åka nattbuss en gång, klarade en station men jag höll på att bryta ihop en tre fyra gånger på vägen.

Emelie
2010-06-02 23:07
0

#7 Det låter verkligen jobbigt. Jag menar, flyger flygplan gör man ju inte så ofta, men det är svårt att undvika att söta på en spya. Det kan inte ens vara enkelt att gå på grönan en hel dag ..

HannaM
2010-06-02 23:10
0

#8 Nej det är en dum fobi… hade varit lättare att vara rädd för något man inte stöter på så ofta.

coffee-girl
2010-06-12 14:08
0

Jag har haft fler fobier än jag har, t.ex. åskfobi och hundfobi om det så var en liten knähund. Jag har fortfarande respekt för att åska kan vara farlig, men jag får inte panik abv en åsknatt längre. Däremot är jag (av tekniska och ekonomiska orsaker) livrädd att datorn ska krascha och jag ska förlora allt viktigt på hårddiskan, så fort det blir åska om jag är borta hemifrån och det kommer ett oväder.

Min fobi nu är nog bara höjder, och med höjder menar jag två meter. Men det kan ju förstås bero på att jag vet hur fumlig jag är, och att jag bara är rädd att ramla ner…

mayolica
2010-06-12 20:14
0

Jag har snigelfobi är rädd för alla sorters sniglar,men värst är det med mördarsniglar och dom jättestora skogssniglarna som brukar vara svarta el bruna. Ibland ligger det fullt av dom på gångvägar och cykelbanor så man knappt vågar gå ut. är rädd för maskar o larver oxå.

~ mayolica ~

miniimee
2010-06-13 01:02
0

Flygfobi,gillar ej egentligen något av tåg,tunnelbana,buss mm,men kan åka om jag absolut måste,men det har blivit värre med åren.

Åskfobi hade jag som liten….likaså kräkfobi…den sitter väl i än, är livrädd att andra skall börja kräkas,mig själv inkluderad.

Har även lite torgskräck…..

[aspie]
2010-06-13 11:20
0

Jag har nog åskfobi och fobier speciellt för ballonger. Just nu har jag även utvecklat fobier mot kolsyremaskiner och centrifigurer. Vågar inte använda den när jag tvättar så det tar jätte lång tid innan tvätten torkar Rynkar på näsan

Musiken
2010-06-13 13:58
0

spyfobi. svimmar av att hora/se/kanna lukten av andra som spyr och klarar inte av att gora det sjalv heller. har blivit nagot av en expert pa att inte spy fastan kroppen forsoker fa mig.