Fysiska problem/alllergier mm
Hej tänkte höra här om ni bara har eran mentala hälsa som sviktar ibland genom ert handikapp.
Själv har jag astma. var jämt på sjukhus som barn.
Med lunginflammationer. Har opererat mig för massor för diverse ting.
Jag har sett att många som har NPF har inte bara det problemet, utan många fysiska också.
Hur har ni det?
Räknas att lyckas skada sig stup i kvarten pga. man inte kan tänka på vart man sätter fötterna samtidigt som man tittar på annat? :)
Det är mitt ständiga fysiska problem, stukade fötter är vardag för mig. Även brutit fotleden pga. att jag inte kan hålla fokus på två saker samtidigt, fått spricka i knäskålen när jag ramlade med mopeden för att jag tittade på fina hundar samtidigt som jag körde..
Blåmärken för att jag går rakt in i saker för att jag tittar på annat är också otroligt vanligt.
Just nu är jag halt med stukat fotled, jag skulle stänga en grind till ridplan, men det var en minimal nedsänkning jag lyckades kliva i samtidigt, och fotleden vek sig som vanligt = Hälta och ont i ett par dagar.
Så fysiska problem pga. ADHD'n får jag ofta, men i övrigt har jag inget fysiskt som kan kopplas till ADHD'n. :)
Jag är överkänslig mot massor av saker och har allergier samt misstänkt astma men ej utrett.
Hade ofta halsfluss så mandlarna är borta.
Har skadat mig på massor av sätt och har genomgått en del operationer
o stukade också fötterna jämt när jag var liten. på den tiden var det så modernt med platåträskor. gissa om jag fick några sådana nää
det gick rent bokstavligt inte. :)
Pollernallergiker och inte en fullt så påtaglig astma men ändå ganska jobbig. Pollerallergier och astma går i min släkt.

Ja, astmatisk bronkit och överkänslighet mot allt som doftar starkt. T.ex. kan jag inte ha en kopp kallt kaffe ens i andra ändan av rummet om jag ska sova, utan att få fruktansvärd huvudvärk! Medan andra inte känner nånting alls… Hett kaffe gör mig ingenting alls. Mysko…
Allergisk astma, överkänslig mot pollen, ciggarettrök, parfym.
Var öronbarn som liten 3 mån - 9 år.
Migrän ofta ofta.
IBS mage.
Taskigt immunförsvar vid stress och sömnbrist, dvs sova mindre än 8 timmar per natt.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Reumatisk sjukdom, sladdriga leder och låg muskeltonus som gör att jag går ur led i synnerhet när jag är trött. En migrän som är ganska nyupptäkt men som inte gör så fasligt ont, utan jag får mest bara auran (flimmer- och tunnelseende) illamående, avstängdhet, ljus- och ljudkänslig. Öroninflammationer som barn. Nu får jag mer bihåleinflammation istället. Pollenallergi vissa år, men inte så mycket. Diskbråck. Usch, vilken radda.
Just det ja, diskbråck har jag oxå haft som fortfarande spökar samt fibromyalgi som jag fortfarande har
Har alltid varit överkänslig och onormalt infektionskänslig,på senare år har jag oxå fått flera olika alergier,astma och överkänslighet. Känner oxå dofter mycket starkare än vad som är normalt (#5 sånt som en en mugg någonstans i rummet eller annat som luktar stör mej oxå om jag ska sova. Har migrän och alltid haft lätt att få annan huvudvärk.
I fibromyalgin som jag haft i många år ingår oxå en massa olika symptom,det är inte så lätt att veta vad som räknas dit? Många av fibro-symptomem är inte heller lätta att skilja från adhd,som jag oxå har en diagnos på efter att dom kom på att min son har det. Många diagnoser går offta i varandra,ibland kan det nog även vara tillfölligheter som avgör vilken diagnos som sätts.
Jag anser att kropp o själ hör smman som en helhet, om något är i oballans kan det visa sej på flera olika sätt samtidigt ,både fysiskt och psykiskt. Därför känns det offta fel att stycka upp olika symptom i kroppen var för sej.Om det inte gäller ett brutet ben eller liknande förståss.
~ mayolica ~

pollenallergi

Samma här!!!!Lukter,ljus och ljud skall vi inte ens tala om är jag extremt känslig för!!
#11 Visst är det jobbigt. Ofta säger jag att det luktar nåt gott eller äckligt och då säger folk att jag måste ha nåt fel för de känner ingenting och jag känner det jätte starkt och ofta obehagligt

har utvecklat astma pa senare tid och ar overkanslig mot en massa saker, men ingen verkar kunna satta fingret pa vad.
// Amanda