Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 7394 ggr
NaimaG
0

För er med ADHD

Har ni testat vitamintillskottet EyeQ någon gång? EyeQ är bevisatt skall hjälpa personer med ADHD till bättre koncentration. Jag har ätit EyeQ i något år nu också älskar det. Min man gav mig det efter att ha läst två artiklar med ADHD personer som blivit bättre efter att ha ätit det och vet ni vad, det stämmer.

Den första dosseringen är relativt hög i ett par månader, tror det är 4 tabletter för att sedan minska ner till 2. EyeQ är relativt dyrt, receptfritt, men värt pengarna och räcker oerhört länge.

För mer information
http://www.naturmedel.org/sidor/eyeq.html
http://www.attentionkronoberg.se/medicin.htm
http://www.bt.se/familj/i_fokus/fiskolja-hjalp-for-adhd-barn(858727).gm

Testa själva och upptäck skillnaden. Flört

[YlvaP]
0

Får inte äta såna tabletter. :( Vet inte vad som gör att såna som har blödarsjuka eller dålig blodkoagulation inte får äta dom. men annars hade jag provat.

Funderar på att ge minstingen såna droppar.

Mysan59
0

Hörde talas om EyeQ för många år sen, innan jag fick min diagnos, sen har jag ju glömt bort det förstås.

Kanske ska testa, men just nu står jag på kö till psykiatrin för att diskutera medicinering, eftersom FK trycker på att jag måste göra det.

Zaphix
0

Nä, är vegetarian. Äter linförolja istället. Innehåller fleromättade oljor (omega 3-6-9) det med. Kanske inte lika lätt för kroppen att ta upp, men det innehåller inte döda djur iaf. :)

Innan jag började med concertan började jag med linföoljan, kände att det var en liten skillnad i koncentrationen, lite lättare.
Men det kan ha att göra med att jag knappt fått in mig nån omega 3 i många år.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Mysan59
0

#3 Vad menar du med att det innehåller döda djur? Gör EyeQ det?

[Tassy]
0

#4 Ja, EyeQ är väl fiskleverolja eller liknande?

Jag har inte provat, och har inga planer heller, dyrt och det verkar inte fungera för min lillebror något nämnvärt så..

OzzyochJag
0

Fungerar bra på min dotter.

Zaphix
0

#4: Fiskleverolja som tassy säger,.

Min och Dackes blogg

coffee-girl
0

Nä, jag har inte prova. Jag kanske borde prova trots att det är dyrt?

Mamma hade sina hyperintressen (hehe),bl.a. hälsokost. När jag var liten pratades det varken om omega 3 eller ADHD, däremot om "fettsyror" och "överaktiva barn med koncentrationsproblem". Jag minns att mamma matade mig med nötter, fisk och linolja. Fast det var som med allt annat hon gav mig, t.ex andra mediciner… Efter ett tag glömde hon bort att jag skulle ha eller tröttnade. Rynkar på näsan Och jag minns tyvärr inte om det hjälpte…

mayolica
0

#7 Nej omega-3 innehåller fiskolja,inte fiskleverolja

# 3 Det kan vara svårt ibland med hur hårt man ska dra gränsen när man är vegetarian,särskilt när det handlar om mediciner. Concerta tex innehåller ju oxå döda djur i form av gelatin,som jag faktiskt tycker är snäppet värre än fiskolja Obestämd Men om medicinen kan ge en ett liv med bätte livskvallitet bör man nog överväga om det inte är värt att göra ett undantag ? om det inte finns något annat alternativ med medicin som fungerar lika bra?

Jag är själv vegetarian och funderar ganska mycket på det här?

~ mayolica ~

Zaphix
0

#9: Okej då, kommer från fisk båda delarna. :)

Jag äter gelatin, just för att det är ett måste för mig i och med all medicin jag äter. Men jag äter det bara i medicin, så gör det inte i "onödan".

Sedan har jag inget emot att folk äter fiskolja, det får folk göra bäst de vill, men jag tycker jag kan testa linfröolja först och se om det fungerar. Vilket det gör för mig.

Fiskolja ser jag som snäppet värre än gelatin, med tanke på hur många fiskar som behöver dö för att utvinna fiskoljan. Jämfört med hur många grisar och kor som behöver sätta sitt liv till för samma mängd. Och fiskodlingar ser jag som lika illa djurhållning som köttgårdar.
Dessutom dödas fiskar på ett nycket värre sätt, kläms eller kvävs ihjäl.

Nä, fiskolja för mig är inte ett alternativ. Men tycker man själv att det är moraliskt försvarbart och kan sova gott om natten efter att ha tagit sin kapsel, så då är det väl bara att äta. :)

Är alltså upp till var och en. :)

Min och Dackes blogg