Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2012 ggr
Emaljoh4
0

Sjukgymnast

Hej!

Har fått tid hos sjukgymnast. Vad gör man där?

De håller väl inte på och peta på en och sånt? Rynkar på näsan

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
0

En sjukgymnast är en person som hjälper en med sjukgymnastik. Om man tillexempel har brutit sitt ben. När benet har läkt så kan man gå till sjukgymnasten för att få hjälp att komma igång och röra på benet igen.

Har du gjort dig illa eller har du ont någonstans i kroppen, eller är du kanske stel eller har något annat problem med motoriken får man hjälp med rehabilitering av den kroppsdelen som fungerar dåligt.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Emaljoh4
0

#1 Jag har inte gjort illa mig eller nåt, men har lite problem motoriken tror jag och balansen tror jag.

JohannaEkroth
0

Då är det nog därför. Du kommer nog att få göra lite balansövningar och så. Träna upp motoriken lite. Få stå och balansera på saker och så. Skulle jag också behöva.

Det är lite kul faktiskt. Ingenting att oroa sig för. De brukar vara snälla också.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Zaphix
0

Det beror ju helt på vilka motorikproblem du har kan jag tänka mig.

Men endel motorikproblem kan bero på att vissa spädbarnsreflexer är kvar, inte "vuxit" bort. Kan orsaka motorikproblem, problem med handstilen och simma tillexempel.
Då finns det speciella övningar att göra som gör att man tränar bort det.

Sedan finns det ju vanliga motorikproblem också, som man också tränar bort, fast med andra övningar.

Men är det såna övningar så öär de inte behöva ta i dig, om de inte vill hjälpa dig med hur övningen går till. Men då är det ju bara att säga till att du inte vill att personen gör det.
Värre är det väl om sjukgymnasten behöver massera, stretcha eller sånt. Då måste d eju ta i dig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MissStorm
0

Jo lite brukar dom tyvärr peta på en. Men det beror nog också på vad som är fel på en. Jag har sprungit mycket hos sjukgymnasten pgr av knäfel och dom har petat och känt en hel del på mitt ben.

Men dom flesta av dom är snälla och skulle man inte vara nöjd så går det nog att byta. Man skall ju ha förtroende för sin sjukgymnast.

Spacegirl31
0

Det  kan vara BK du ska på, Basal Kroppskännnedom, övningar för att få bättre kroppsuppfattnin. Jag tycker det är jättebra.

* ~* Ha en bra dag *~*

Emaljoh4
0

Känner mig nervös! Rynkar på näsan Ska dit imorgon… förhoppningsvis kunde min vän följa med.. Lite läskigt att gå själv! Rynkar på näsan

[Tassy]
0

Det är nog inget att oroa sig för, jag tror att det kan bli ganska kul. Blansbrädor och liknande brukar vara en rolig liten utmaning när man väl får snits på det. Är det sådant du ska göra så behöver de inte peta på dig ett dugg. Kanske erbjuder de sig att hjälpa dig att hålla balansen, men då är det bara att säga nej tack, jag föredrar en stadig vägg att hålla i Flört

Första besöket brukar mest vara att prata om sina problem och bli visad olika redskap som man kan få prova och sådär.