Nervskador
Kom på en sak…. jag har ju tydligen nervskador/smärtor i fötterna och det började för ganska många år sen. Har alltid tyckt att det är jobbigt att gå länge eller att stå, men inte tänkt mycket på det alls.
Men så för nåt år sen så märkte jag att det gjorde mer och mer ont i fötterna och speciellt när jag satt ner, t.ex. i soffan och skulle se på tv, visste inte var jag skulle göra av fötterna och när jag lägger mig på kvällarna.
Ibland får jag ha ena foten utanför sängen för det går inte ens att nudda täcket.
Nu vet dom inte varför jag har det här, men kan bero på brist på B12, jag hade lite låga värden men den vanligaste orsaken är diabetes men det har jag inte.
Så därför tänkte jag höra här hur det är med er Bokstavsfolk, om nån har några såna här problem.
Jag är diagnoserad ADHD

det kan vara restless legs, prova med magnesium, kan hjälpa. Jag har numer problem med ben å fötter, åt Concerta och vet ej om det beror på den (slutade pga det plus kramper),men kolla upp annars.å äter du tex propavan kan det vara den som spökar…något annat kan jag ej komma på .Hoppas det var till någon hjälp
Nja fast en läkare sa att symptomen var nervskador. Äter inga mediciner förutom zoloft och mot b12 brist.
Jag tror inte det är restless legs för har inga symptom som stämmer på det.
Det skulle kunna vara biverkningar på zoloft,om det har kommit under tiden du ätit den. Jag åt zoloft i ganska många år och fick jätteskumma biverkningar som smög sej på med åren.
~ mayolica ~
Jag har haft nervsmärtor i flera år som kommer och går. Skitjobbigt är det
Nä tror inte det beror på zoloften, fast man kan ju inte veta förstås.
Javisst fasen är det jobbigt! Jag blir galen ibland, när fötterna inte kan nudda nånting… 
Har du också i fötterna aspie?
#5 Om du hade smärtorna redan innan du började med zoloften är det nog inte så troligt att det är den,om du inte åt nån annan liknande medicin. Men har det kommit efter att du ätit zoloft en tid kan det mycket väl vara den som är boven,zoloft och liknande är inte alls så oskyldig som dom brukar vilja ha det till.
Det värsta är att biverkningarna brukar kunna komma smygande sakta efter flera år och bli värre och värre,vilket gör att det är mycket svårt att koppla ihop alla symptomen med en medicin man ätit länge utan problem. Nervsmärtor var bara en av många svåra biverkningar jag fick av zoloft,men jag trodde det hörde till fibromyalgin liksom läkarna oxå trodde.
Det var först efter att jag slutat med såna mediciner som,och så många av dom konstiga symptomen försvan(som jag sökt för som egna sjukdomar) som jag förstod att det varit biverkningar från medicinen. Förutom en massa olika smärta svulnad domningar o kramper ,så ramlade jag typ varje gång jag var ute och gick av att fötterna vek sej.
~ mayolica ~
Nja svårt att veta, har haft ont i fötterna många många år, när jag tänker tillbaka, men vet inte när det började. För det har inte gjort lika ont hela tiden.
Började med seroxat nån gång i början på 90-talet, men tror jag hade lite problem med fötterna redan då, svårt att komma ihåg.
Men dom senaste åren har det varit rent förj-vligt med fötterna. Men dom tror det kan bero på B12 bristen och googlar man så kan det stämma.
Fast nu har jag ätit medicin (Behepan) mot B12 brist i ca en månad och märker ingen som helst skillnad.
Mysan, ja jag har alltid ont i mina fötter sen jag fick värk i kroppen men nervsmärtorna som jag oxå har sitter från höften och ner till fötterna. Ibland har jag svårt för att gå för att det gör så ont
Ok, jag har också ont i höfterna, men fått höra att det kommer från ryggen, men nu har det också ibland börjat göra ont i ljumskarna, så jag undrar om jag inte håller på att får artros där också
Ja inte nog med en massa bokstäver, det ska värka överallt också 
Hur som helst, så verkar det inte vara kopplat till ahdh eller nåt sånt, det var ju därför jag skrev tråden, men ingen har svarat att dom har samma utom aspie.
Var bara en tanke om det kunde hänga ihop på nåt sätt… lite långsökt, ja jag vet 
Var glada för det, för det är så sk-t jobbigt att ha så här ont i fötterna! 
Vad säger läkaren, finns det ingen behandling du kan få så du slipper ha så ont?
Om inte skulle jag rekommendera dig att gå till en TCM'are (Traditional chinese medicine), de håller på med akupunktur, koppning, naturmedicin och annan balansering av kroppen. Hittar du en duktigt utövare av det så tror jag att du skulle kunna få bra hjälp.
Mysan, jag vet vad mina nervsmärtor kommer ifrån. Den andra smärtan beror på antingen fibro elller PTSD eller både och. I vilket fall som helst är det ett helvete och för min del finns det ingen hjälp att få
Jag har också värk i kroppen som beror på artros i vissa fall, men varför resten värken vet inte läkarna.
Ja visst sjutton är det jobbigt! Haft det mer eller mindre så här i ca 25 år