tugga på saker
läste tråden vi hade om att lukta på saker
nu undrar jag om ni tuggar på saker.
jag kan komma på mig att jag plötsligt sitter med en hårslinga i munnen !!!!!
på mig själv.
någon som är likadan

Haha jodå, både det ena oc hdet andra kan åka in i munnen… glasspinnar och plastmuggar är nog det vanligaste. Tuggar allt i småbitar. Kan även sitta och småsuga och gnaga på diverse saker men jag håller mig till rena saker=p
Tuggar ja… På det mesta. Som barn sög jag och tuggade på håret, hade 2 flätor. Snoddar i lutröjor är någonting annat som tuggas på. Tuggar sönder glasskedar och glasspinnar, biter på naglar 
fast mest river.
Däremot kan jag också sitta och stryka mig över läpparna från sida till sida med baksidan av pekfingret.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Nä, har lite för mycket bacillskräck för att tugga på olika saker. Men sitter och småäter alldeles för mycket, granatäpple nu. :\

Naglarna!

Alltid ett finger eller harslinga i munnen i princip. Nerbitna naglar for jag hittar alltid nagon skavank som "maste" fixas. Och nageln fixas och fixas och fixas och snart ar den sa fixad att den knappt existerar langre :P
Haret pa vanstra sidan av huvudet blir ocksa "valfriserat" sa att saga… Ser lite dumt ut med kortare har pa den sidan, men har massor av lockar sa det gor inget sa lange jag kan maskera det :P Pojkvannens har ligger ocksa risigt till nar vi ligger i soffan och myser. Han ligger alltid framfor mig i min famn, och hans fina, lena har maste liksom pillas med pa ett eller annat vis.
// Amanda
Naglarna… Ett problem jag helt klart vill sluta med, men det är så oerhört svårt! 
Jag biter ju på naglarna när jag är rastlös.. och det är tyvärr för ofta.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Bet på naglarna som barn.. fick infektion och fick dra ur 3 st pga det :S
Som vuxen pillar/biter bort skinn runt naglarna och nagelbanden
Tandborsten.
Tuggar på allt… Hår, naglar, snören på kläderna, pennor.. Tandborsten har jag slutat med sen jag köpte eltandborste.
Pennor!
Och tandborsten! (Jag måste byta tandborste en gång i veckan pga detta.) Min pappa, ngt skämtsamt, påpeka att jag "äter tandborstar".
När jag var yngre, brukade jag tugga på fingrarna. Alltså inte naglarna, utan köttet omkring. Tack och lov, är det ngt jag har upphört med och inte ägnat mig åt på åtskilliga år. Jag brukade även tugga på papper, hårslingor, suddgummin, tröjärmar och snoddar, men det har jag också lyckats öva bort. 

i omgångar naglarna + nagelbanden.
min äldsta dotter tuggade mkt på ärmanra på tröjor förr.ej så mkt nu.
yngsta dottern tuggar väl lite mer än vanligt på sånt man för över .. tex glasspinnen,,sugrör osv.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
När jag var yngre tuggade jag alltid på huvsnörena som fanns på mina tröjor. Nuförtiden tuggar jag inte på någonting, är lite rädd för baciller.
o hade också flätor som barn. och kulorna som satt längst ner eller i flätorna var perfekta. dessutom kommer jag på mig med att tugga på kanten på nattlinnet. när jag är vaken. har aldrig nattlinne när jag sover. eller på översta kanten på påslakanet. tjusigt va haha

Kom ju på nu att när jag var liten så bet jag sönder glas när jag drack…
#14 Shit, det har jag också gjort! Jag hade glömt det tills nu.
Annars är det naglarna som ligger risigt till.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#14 och #15 Jag bet visst oxå sönder glas när jag var liten minns jag nu. Fick skäll när jag bet sönder ett mycket dyrbart fint kristallglas.
Förutom att bita och tugga på många saker så bet jag mig själv i armarna så blodet kom fram. Inget jag minns så mycket av men folk har berättat det för mig