Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2423 ggr
NaimaG
0

OT - Hjälp mig, har panik!

Jag vet inte vart jag annars ska vända mig men jag måste be er om hjälp. Min svärmor dvs Michaels mamma fyllar snart år och vi ska fira henne hos oss. Problemet är nu att vi inte vet vad vi ska köpa till henne. Vi var inne på smycken med tycker det är för klassiskt. Så nu ber jag er om hjälp.

Hon fyller 50 år och vi behöver ideer på vad man kan köpa till henne?

[aspie]
0

Jag som själv är 50+ skulle uppskatta och bli jätteglad över att bli utbjuden på en god middag på en bra restaurang.

NaimaG
0

#1 Vi kommer bjuda på middag hemma samt tårta och filmkväll så restaurang är uteslutet.

[aspie]
0

Ok. Ja jag vet ju inte vad din svärmor gillar eller behöver. Själv hade jag blivit glad och nöjd av det ni redan ska bjuda på men jag förstår att ni vill nåt mer.

Vad sägs om biobiljetter för två? Eller kanske en bowlingkväll tillsammans med vänner om hon gillar det?

Är man 50 så har man ju det mesta man behöver.

Hoppas du får fler och kanske bättre förslag för jag är ganska dålig på det

[Fiction]
0

Under förutsättning att hon inte har specifika matvanor (går på diet etc) och uppskattar att prova på nya saker, kanske en korg med ett egenhändigt hopplock av delikatesser kan vara ngt? Det finns ju alla möjliga saker man kan köpa; en fin marmelad, lite dyrare chokladpraliner, ett balsamvinäger av finare sort etc. Allt efter tycke och smak. :)

NaimaG
0

#4 Vi ska ge henne en korg smyckad med blommor och em Pommac flaska i men vi vill även ha en present som ligger i den mitt i allting.

[Fiction]
0

#5 I see… Kanske ett presentkort av ngt slag (massage, SPA)? Eller är ni ute efter ngt som inte är upplevelsebaserat utan går att ta på? Kanske ett vackert smyckesskrin?

NaimaG
0

#6 Mer något hon kan ta på och minnas för livet. Man fyller ju bara 50 en gång och det är ju jämnt.

Emaljoh4
0

Hmm.. Kanske presentkort på massage hos en massör? Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

JohannaEkroth
0

Ett presentkort kanske i en speciell affär, eller en kryssning.

Hmm, en vacker glasprydnad från typ Duka eller så…

Presentkort på spa

manikyr etc

En tavla.

50 årspresen tycker jag nästan ska vara något speciellt som man kan ha kvar och minnas, antingen som en sak eller en upplevelse.

Du Naima som är så duktig på piano får väl spela in en CD och skicka med i korgen.

Michael verkar ju vara rätt duktig på grafik. Han kanske kan göra något grafiskt ni kan trycka och rama in.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

NaimaG
0

#9 Där gav du mig ideer med CD. Huruvida Michael hinner med det grafiska vet jag inte eftersom han jobbar ochs tuderar heltid. Men en CD är inget märkvärdigt jag vill gärna ha något vackert som hon verkligen skulle älska men jag har inga ideer.

Vi har spånat i 1 månad nu på ideer men har inte kommit på än och det börjar närma sig nu så man är smått stressad.

MichaelE
0

Jo, det handlar ju om min mor och smycken har hon redan tusen utav och resa har nyligen varit på när mina föräldrar firade 25 års bröllop. Idéerna tryter och som sagt börjar vi få panik. CD, br idé men grejen är ju den att det är ju inge vidare märkvärdigt. Det passar bättre som julklapp eller något annat.

Jag har varit på massor på 50 årskalas men det var ju på hedenhös tid. Jag kommer inte ihåg vad man kan ge utom pommac och blommor.

Zaphix
0

Jag tipsar om ett presentkort på ett teaterbesök tillsammans med tillhörande middag efteråt tillsammans med er. Något som hon kan spara till senare och ta ut när hon har tid och vill. :)

Det skulle min 53-åriga mamma älska. :)

Teater är ju roligare än bio, och lite mer speciellt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NaimaG
0

#12 Och svindyrt. Teaterbiljetter här uppe kostar 600kr/st

Fnyfniken
0

Finns det "prova på"-kurser i drejning? Silverlera? Silversmide? Italiensk matlagningskurs? Akvarellmålning? Kolla med studiecirklar på hennes ort om de har något som kan passa både hennes intresse och er plånbok. Sånt man har gjort och varit med om ger ju en ofta minnen för livet.

MichaelE
0

#14 kan bli knepigt när vi bor 80 mil därifrån…

NaimaG
0

#15 90 faktiskt. Tungan ute

HannaM
0

Fast det är ju möjligt att ringa och kolla på nätet efter studiecirklar

NaimaG
0

#17 Hade det varit hans faster hade det gått men jag tror inte svärmor är specielt intresserad av det eller har tid för den delen. Sedan vill vi ju ge henne något när de ändå kommer hit upp på hennes födelsedag.

HannaM
0

Ja då är det ett annat problem än att det är långt=)

Ni vill alltså ge henne något hon kan ta på, kommer uppskatta och kommer ha bra minnen med? Finns det något som kan kopplas till hennes uppväxtort som kan vara något? Vet inte vad men om hon gillar sitt ursprung kan jag tänka mig att det skulle uppskattas.

Annars är det ju prydnadsföremål antar jag. Nu vet jag inte hur hon är men jag hade alla dagar i veckan valt spupplevelse, musik eller någon annan upplevelse framför ett prydnadsföremål någon annan väljer ut.

[Tassy]
0

Så svårt att hjälpa när man inte känner henne och vet vad hon tycker om och hur hon är som person. Har försökt klura på något men det står helt still.

NaimaG
0

#20 Hon är ganska skämtsam och ironisk av sig. Rak på sak och väldigt sprallig. Hon älskar hundar och äger själv en blandras tik. Hon liksom hela familjen älskar att campa med husvagnen (på så sätt kommer de hit). Hon är mycket för att hålla i plastpartyn hemma.

[Tassy]
0

Tack, nu blir det lättare att försöka fundera och hjälpa.