Vänskap
Hej!
Jag vet ej om det kopplar till personlighet eller för ADD som påverkar. Jag har aldrig haft lätt att kunna relaterera till för nya och de man känner mer eller mindre som vänner. Ibland kände jag less på mig själv varför jag inte är så egagerad i min vänner. Det är som de inte finns ibland, det är mest de som får kontakta mig än jag. Ibland smsar jag och ber om ursäkt att jag är dålig på att hålla kontakten.
När jag är med dem är det visst trevligt men sen dagen / dagar gått så är det som de är glömda? Irriterad på mig själv och har försökt flera ggr att vara egagerad men det känns bara tomhet, som om jag inte finns för dem.
Har blivit kritiserad att jag är en tråkig person, lugn och inte pratar mycket. Även jag visst är sån social/spontan person som pratar gärna glatt. Fick alltdi försöka vara "med" och visa mig egagerad, postiv.
De nya folk har jag försökt prata med även svårt komma på vad jag ska säga. Jag tröttnar också fort om något går snett, t.ex om två par vänner bara pratar med varandra och jag är "femte hjulet" som nickar och små pratar med.
Har också svårt för män, känner mig nervös om de är för på med smicker, eller retas med mig bara. Det tillhör nog för något tråkigt i förlutna som det är personligt att skriva här.
Är det någon som känner som jag…? hur brukar ni göra?

Jag kan vara som du,men jag kan oxå vara åt andra hållet, så intensiv att jag måste lägga band på mig så jag ej tröttar ut personen ifråga.Men på senare år har jag tappat fler å fler av de få vänner jag har och det är de som håller kontakten i form av sms, jag har även väldigt svårt för grupper, har mkt lättare att umgås med bara en person åt gången, och män/killar har jag alltid funnit det svårt att vara med, fattar tex inte riktigt alltid om de flörtar med mig, eller bara driver…ja överlag är det sociala svårt för mig…