Sätter snart...

Antagligen så bryr de sig inte om det… respekterar de inte "vanliga" människor så är risken att de har ännu mindre respekt för funktionshindrade…
Ring värden om du hyr eller huresgästföreningen… om du bor i villa ring polisen… låter lite hårt men om de är väldigt störande kan snuten ta ett snack
Kan man väl göra men vilka skulle tro dig då det inte syns på utsidan? Jag menar att de tolkar bilden som om du vore rullstolsbunden och inget annat och de ser de ju att du inte är
#1 Kvartersvärden är banne mig lika mesig såm grannarna och även han har något emot mig.
Eller fattade jag fel kanske? Menar du att grannarna stör eller?
#4 Grannarna tycker jag är dum i huvudet och rent av en problem person. De ogillar min personlighet och så som jag beter mig.
Jaha, då förstår jag. Vet inte vad man kan göra åt saken. Kan inte hyresvärlden så kanske polisen kan säga ett och annat. Det är en svår situation du sitter i verkligen
#6 Polisen har gjort sitt redan. De kan inte göra mer. Vi har anmält allt som hänt men det enda som sker är en anmälan. Kvartersvärden gillar inte heller mig, min man accepterar de även grannarna men mig är de emot. Vi ska visserligen snart flytta men jag vet inte hur länge jag orkar stå ut med dessa grannar.

Ok så de för inte oväsen utan de är elaka?
Det var värre för det kan man inte mäta ju… fy vad tråkigt.
Nä… polisen säger säkert bara att ord står mot ord så det hjälper ju inte.
Hoppas det löser sig och tänk på att det är de som gör fel inte du!
#8 Precis. Oväsen har vi redan fått bort, de grannar som förde det är vräkta. En del grannar som tidigare varit rent elaka har nu fått mer förståelse när de vet att jag är funktionshindrad men det finns fortfarande de bla dem under som än säger mig vara kriminell, fnyser åt mig osv samt att de sprider vidare i området om hur många gånger jag blivit arresterad därmed är jag kriminell. Nu har jag aldrig blivit arresterad utan snarare sagt körd till akuten två gånger av polis.
märks såväl att vi bor i avundsjuka sverige. folk har inte nog av sig själva liksom utan är till för att reta sig på andra.
Om vi hade bott i ett sydligt land så hade mycket av vårt handikapp knappast synts.
det är faktiskt sant
#10 Tror det ligger mycket i det du säger faktiskt