Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettverklighetsberättelser
Läst 2592 ggr
timmelin
0

Typiskt adhd dag

Har varit rejält sjuk i veckan med hög feber  och problem i luftrören.

Och vi som alltid har midsommarfirandet hos oss. Hjälp.

Vårt midsommarfirande är sådär trevligt som jag vill att det ska vara, knytkalas, bara närmasta släkten som dom kusinerna som jag tycker om med respektive. morbror och hans fru mm.

mamma, pappa och min familj naturligtvis

är en gammal tradition sedan barndomen men då vi sålde sommarstugan så blev det min trädgård som tog över traditionen.

så jag brukar alltid fixa tipspromenad, köpa priser mm som vi också enligt gammal tradition delar på när det gäller det ekonomiska.

Men nu till sjukdomsveckan!!!!!

Fullproppad med pencillin, som jag fick av doktorn, prednisolon och Concerta.så tog jag tag i dagen. Herregud jag måste ju.

så iväg hostande som den astmatiker jag är när jag är sjuk till affären och inhandlar massor av presenter, sitter mig och gör 12 frågor och då….Förvånad tar färgen slut i skrivaren. herregud

ringer till maken som får köpa ny färg så att jag kan få ut frågorna. midsommarafton är ju imorgon!!

så nu satt jag vid datorn för att skriva ut dom. och det är då jag ser min typiska ADHD.

jag måste ha tryckt typ flera flera gånger för att kunna få ut frågorna för ut kommer de, om och om igen !! Tungan ute

och inget säger jag till maken just nu heller. han är rejält upptagen.

försöker stoppa utmatandet men lönlöst.

till råga på allt så har jag hela storarumsbordet belamrat med fotografier då jag har tänkt göra collagealbum till två släktingar som fyller år.

och imorgon så kommer 16 gäster.

önska mig nu lycka till. för detta är roligt med god mat och tipspromenad och fem kamp i nära vänners umgänge.

men låt mig bara speeda ner lite för nu känner jag mig totalt uppe i varv. kortison är inte bra för ADHD men för astma.

nu önskar jag er också en trevlig midsommar

[aspie]
0

Lycka till med allt och ha en underbar midsommarFlört Du är en duktig tjej

NaimaG
0

Ja. Jag och Michael firar våran 5 års dag i morgon och jag har nu börjat reagera starkt på kaninen men huvudvärk, rinniga ögon, nysningar osv. Jag mår med andra ord inte bra och just nu håller jag på att storstäda dvs tvätta fönster, golv, mattor, fixa blommorna osv medan Michael är på jobbet. Har tagit hela dagen och jag är inte klar än. Det som är mest skit är min reaktion på kaninen så jag vet inte hur jag skall lösa den biten. Hitta nytt hem åt han är väll ett alternativ men ack vad det tar emot.

Så här går man nu, hur sjuk som helst och mår så dåligt och ska städa 92kvm på egen hand. Fönstrena är i alla fall tvättade samt golven och en matta, blommorna är fixade men jag har ju mer än halva huset kvar och hunden hjälper ju inte till genom att fälla hår på golvet heller. Skrikandes

Aja, önsker dig också en glad midsommar och er alla andra också.